همزمان با ایام پایانی ماه صفر، مراسم سوگواری هیئت عزاداری ناشنوایان مشهد در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

سوگواری هیئت عزاداری ناشنوایان مشهد در حرم مطهر رضوی

به گزارش قدس آنلاین، در شام رحلت حضرت رسول(ص) و شهادت مظلومانه امام حسن مجتبی(ع) و در آستانه شهادت امام رضا(ع)، مراسم سوگواری و ذکر مصیبت با هماهنگی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی و با حضور هیئت عزاداران علمدار کربلا ناشنوایان مشهد در مدرسه خیرات خان حرم مطهر رضوی برگزار شد.

سوگواری هیئت عزاداری ناشنوایان مشهد در حرم مطهر رضوی

همزمان با ایام پایانی ماه صفر، مراسم سوگواری هیئت عزاداری ناشنوایان مشهد در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

 در شام رحلت حضرت رسول(ص) و شهادت مظلومانه امام حسن مجتبی(ع) و در آستانه شهادت امام رضا(ع)، مراسم سوگواری و ذکر مصیبت با هماهنگی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی و با حضور هیئت عزاداران علمدار کربلا ناشنوایان مشهد در مدرسه خیرات خان حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مداح و ذاکر اهل بیت با زبان اشاره به مرثیه‌سرایی و ذکر مصیبت پرداخت و با زبان اشاره به مظلومیت شهادت و تشییع مظلومانه امام حسن(ع) و بزرگواری و منش حضرت رسول پرداخت و حال و هوای حاضرین در این مراسم را منقلب کرد.
حجت‌الاسلام اژدر محمدی در جایگاه مجری و سخنران این مراسم نیز که به زبان اشاره آشنا است به رسم ادب، عرض ارادتی به محضر حضرت رضا(ع) کرد و با حرکات دست و اشاره به سخنرانی پرداخت و در ادامه دعای توسل را قرائت کرد.

در حاشیه این مراسم نیز علی اکبر کلاته عربی؛ مسئول هیئت عزاداران علمدار کربلا، با اشاره به سابقه تشکیل این هیئت گفت: هیئت ناشنوایان مشهد در سال ٨۵ تأسیس شد، تا پیش از آن هیچ هیئت متمرکزی در مشهد وجود نداشت و اکثر ناشنوایان به خاطر مشکلات متعدد در ارتباط برقرار کردن با هیئت‌های دیگر، از حضور در مراسم‌ها محروم بودند.
وی با بیان اینکه هرنیازی که ناشنواها داشته باشند در این هیئت برآورده می‌شود افزود: از سال ٩۵ با همکاری تولیت محترم آستان قدس و مسئولان مربوطه توانستیم برنامه‌های هیئت ناشنوایان را در حرم امام رضا (ع) اجرا و از ظرفیت‌های حرم مطهر استفاده کنیم.  
کلاته عربی تصریح کرد: برنامه‌های هیئت عزاداران علمدار کربلا، ویژه ناشنوایان، در روزهای ١٣ و ١۴ مهرماه بعد از نماز مغرب و عشاء در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.