شبکه رادیویی فرهنگ همزمان با میلاد رسول اکرم(ص) و فرا رسیدن هفته وحدت برنامه های خود را منعطف با این هفته پخش می کند.

بهروز رضوی نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها را می خواند

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا حبیبی، مدیر شبکه رادیویی فرهنگ درباره ویژه برنامه های این رادیو در هفته وحدت، گفت: ۲۰ عنوان برنامه در قالب ۱۱۸ برنامه از ۱۶ مهرماه تا ۵ آبان به مناسبت گرامیداشت میلاد حضرت ختمی مرتبت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق (ع) و فرا رسیدن هفته وحدت، در راستای ایجاد فضایی شاد و نشاط انگیز در جامعه پخش می‌شود.
وی ادامه داد: رادیو در ‌دمیدن روح وحدت و یکپارچگی در میان امت اسلامی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در جامعه نقش موثر و سازنده ای دارد و رادیو فرهنگ که شبکه ای تخصصی با ماموریت فرهنگی وتبیین‌آموزه ها، سنن وآداب ‌مشترکات فرهنگی است در این ایام برنامه های ویژه با بهره گیری از زبان هنر و به کارگیری قالب ها و ساختارهای متنوع رادیویی با محوریت و تأکید بر وحدت و یکپارچگی امت اسلامی و  انتقال مفاهیم و ارزشهای برخاسته از این رویداد مهم جهان اسلام تدارک دیده است.

حبیبی سپس به تشریح و معرفی برنامه های این شبکه رادیویی در هفته وحدت پرداخت و گفت: در برنامه «محمدنامه» مدایح نبوی بررسی می شود. این برنامه مستند ترکیبی به مدت ۱۵ دقیقه است که از ۱۶ مهر تا ۳ آبان ماه هر روز ساعت یک و سی دقیقه بامداد بر اساس پژوهش و اجرای استاد مهدی امین فروغی با هدف مدیحه خوانی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در دیوان شاعران فارسی زبان و کتاب های نویسندگان و مورخان ایرانی که در آغاز سخن به نعت و منقبت پیامبر اسلام پرداخته اند پخش می شود.

بهروز رضوی نامه های پیامبر به سران کشورها را می خواند

وی از پخش برنامه ای ویژه با صدای بهروز رضوی در این شبکه خبر داد ‌و تصریح کرد: مستند روایی- موضوعی «نامه‌های پیامبر (ص)» شنبه تا چهارشنبه ساعت ۰۳:۱۵  به بررسی یکی از نامه‌های پیامبر(ص) به پادشاهان و سران کشورها اختصاص دارد. در این برنامه بهروز رضوی هر شب یکی از ۱۳ نامه پیامبر اکرم(ص) به سران کشورها را می‌خواند و در ادامه مریم واعظ پور نیز بخش‌های پژوهشی درخصوص آن نامه شامل واژه‌شناسی، ویژگی‌ها و اهداف آن را بیان می‌کند و در واقع «نامه‌های پیامبر» برنامه‌ای است که چگونگی دعوت سران دولت‌ها و قبایل به اسلام توسط پیامبر (ص) و کیفیت مواجهه آنان با این دعوت را مورد بحث قرار می‌دهد و سعی شده است نامه ‌های پیامبر اسلام (ص) را به سران کشورها، رؤسای قبایل و علمای ادیان و پاسخ آنان را بررسی و تحلیل کند.

حبیبی به ویژه برنامه «سکه به نام پیامبر است» که در روز میلاد حضرت رسول (ص) پخش می شود اشاره کرد و افزود: این برنامه که نام خود را از شعری از استاد علی معلم وام گرفته، سه شنبه ۲۷ مهرماه ساعت ۱۵ و یکشنبه ۲ مهرماه ساعت ۹ صبح با محوریت بررسی و خوانش اشعار شاعران معاصر در مدح و نعت پیامبر (ص) و معرفی و تبیین فرهنگ نبوی و نگاهی به فرهنگ اقوام در هفته وحدت پخش می شود. همچنین ویژه برنامه «جان‌ جهان» ۲۸ مهر تا ۲ آبان از گروه ادب ‌هنر در همین ساعت با موضوع تجلی وحدت و همدلی در آیینه شعر و ادب فارسی به طور زنده روی آنتن می رود.

مدیر رادیو  فرهنگ بیان کرد: برنامه‌ «نعت نبی» هرروز ساعت ۱:۴۵ به اشعار موربوط به حضرت رسول پرداخته و با نگاهی به این اشعار اندیشه های نبوی را مورد توجه قرار می دهد و برنامه «ترنم وحدت» با موضوع وحدت شیعه و سنی در کلام ‌نگاه علمای اهل سنت نیز روزهای فرد ساعت ۱۹:۴۵ روی آنتن می رود و سخنان یکی از ائمه جمعه و عالمان اهل سنت درباره وحدت آفرینی و نقش آن در شکوفایی جهان اسلام پخش می شود و اذانگاهی صبح با عنوان «بر آستان جانان» به اهمیت وحدت و یکدلی در پیشبرد اهداف اسلامی اختصاص دارد.
حبیبی ادامه داد: «صبح به وقت فرهنگ» مجله صبحگاهی رادیو فرهنگ است که در این ایام به مسائل مربوط به اخلاق محمدی و سیره نبوی بانگاهی اجتماعی می پردازد. همچنین «هفت اقلیم»، «بوطیقا»، «با کاروان شعر ‌وموسیقی»، «چهارباغ»، «نیستان»، «گفتارش» و «کتاب گویا» برنامه های روزانه شبکه رادیویی فرهنگ هستند که در این ایام بخش هایی از این‌ برنامه ها به موضوعات مرتبط با هفته وحدت اختصاص می یابد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این ویژه برنامه ها در ساختارهای گوناگون همچون ترکیبی ساده، ترکیبی نمایشی، مجله ای، مسابقه، نمایش، مستند و میزگرد تهیه و پخش می‌شود و فرمایشات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، سرودها و مدایح به همت پخش شبکه، بررسی نقش امام صادق (ع) در احیای مکتب تشیع، ویژه هایی از میلاد حضرت محمد(ص)، معنای وحدت در آیات و روایات، گفتگو با مهمانان اهل سنت از کشورهای هم‌زبان همچون تاجیکستان و افغانستان و ارتباط با شعرای اهل تسنن، از دیگر محورهای برنامه هایی است که از گروه ادب و هنر این رادیو روی آنتن می رود.
علاقه مندان می توانند برروی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز و ای ام ردیف ۵۸۵ کیلوهرتز شنونده برنامه های رادیو فرهنگ باشند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.