رییس اندازه‌گیری و توزیع شرکت گاز خراسان رضوی گفت: این استان روز یکشنبه - دیروز - با ثبت ۴۰ میلیون و ۷۳۷ هزار مترمکعب مصرف گاز، بیشترین میزان مصرف خود از ابتدای سال جاری را به ثبت رساند.

خراسان رضوی بیشترین مصرف روزانه گاز خود را به ثبت رساند

به گزارش قدس آنلاین، جواد معصومی افزود: از ابتدای مهرماه امسال تا هجدهم این ماه رقمی بالغ بر ۵۷۱ میلیون مترمکعب گاز، یعنی به طور میانگین روزانه ۳۱ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب گاز در استان مصرف شده است.

وی ادامه داد: با توجه به گستردگی و جمعیت بسیار زیاد مشهد، بیشترین میزان مصرف گاز استان هم در این شهرستان با ۱۴ میلیون و ۶۲۶ هزار مترمکعب در تاریخ هجدهم مهر ثبت شده است.

رییس اندازه‌گیری و توزیع شرکت گاز خراسان رضوی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود مصرف گاز طبیعی استان در روزهای سرد امسال تا حدود ۶۵ میلیون مترمکعب در روز افزایش پیدا کند.

معصومی افزود: بیشترین میزان مصرف گاز طبیعی در نیمه دوم سال مربوط به بخش خانگی و عمومی است که با همراهی مردم در صرفه جویی و بهینه سازی مصرف، بی شک زمینه پایداری گاز طبیعی در همه بخش ها فراهم می‌شود.

وی گفت: در چند روز گذشته کمبود و یا افت فشار گاز نداشته‌ایم و در سال گذشته هم در استان با افت فشار مواجه نبوده ایم.

مدیر بهره‌برداری شرکت گاز خراسان رضوی هم گفت: اولویت این شرکت در فصل سرد سال، تامین سوخت مراکز حساس و به ویژه بخش خانگی است که برای پایداری جریان گاز و مدیریت مصرف اقدامات خاصی انجام داده ایم.

فرشید دشتی افزود: یکی از مهمترین این کارها برنامه ریزی و انجام تعمیرات اساسی تاسیسات و تجهیزات گاز در زنجیره تولید انتقال و توزیع گاز استان در فصل مناسب و از همه مهمتر پیش بینی گروههای واکنش سریع برای رفع اشکالات و حوادث احتمالی است تا پایداری شبکه دچار اختلال نشود.

وی با اشاره به کنترل مداوم مصرف انرژی ادارات دولتی در فصل سرد سال ادامه داد: طبق برنامه ریزیها مصارف انرژی ادارات و مصرف کنندگان پرمصرف عمومی به شکل منظم و در چهارچوب بخشنامه های ابلاغ شده پایش و کنترل می شود، ضمن اینکه کم مصرفها تشویق و پرمصرفها جریمه می‌شوند و  امیدواریم با مدیریت مصرف از سوی مردم، پایداری شبکه و تامین گاز استان دچار چالش نشود.

مدیر بهره‌برداری شرکت گاز استان ادامه داد: نیروگاهها هم باید برای فصل سرد سال سوخت مایع ذخیره داشته باشند و در ماههای سرد سال تامین گاز در مواقع ضروری و اعمال محدودیت با بخش خانگی است و نیروگاههای برق و واحدهایی صنعتی مثل کارخانه سیمان باید برابر با شیوه نامه هایی که از قبل به آنها ابلاغ شده است، سوخت مایع تامین و ذخیره کنند تا اختلالی در روند فعالیت آنها پیش نیاید.

شرکت گاز خراسان رضوی وظیفه تامین گاز طبیعی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک را در بخش های مختلف بر عهده دارد.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.