احمد مسعود، رهبر "جبهه مقاومت ملی" افغانستان گفته است که انتظار دارد "سیاست عدم شناخت طالبان از سوی جامعه بین‌المللی با قاطعیت ادامه یابد" و آن را نتیجه "ایستادگی و اعتراضات گسترده مردمی در داخل و خارج افغانستان" خوانده است.

احمد مسعود: جامعه بین‌المللی نباید طالبان را به رسمیت بشناسد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از بی بی سی، مسعود در بیانیه‌ای که تازه منتشر کرده، گفته: ما از موضع‌گیری‌های منطقی و مناسب کشورهای جهان در قبال رسمیت ندادن به اداره طالبانی و تاکید روی تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان استقبال می‌کنیم.

مسعود در این بیانیه گفته که نیروهای طالبان "در ولایت‌های قندهار، بلخ، دایکندی و اندراب‌ها و پنجشیر مرتکب اعمالی شده‌اند که همه مصداق‌های روشن از جرایم جنگی، نسل‌کشی، پاک‌سازی قومی و جنایت علیه بشریت است.

سخنگویان طالبان قبلا بیشتر این اتهامات رد کرده‌اند و امیرخان متقی، وزیر خارجه دولت طالبان دیروز در دوحه پایتخت قطر گفت: این روزها در سراسر افغانستان امنیت برقرار است و حوادث امنیتی نسبت به گذشته بسیار کاهش یافته است.

متقی به صورت مشخص در مورد پنجشیر گفت که "وضعیت در این منطقه کاملا آرام و مردم پنجشیر از حضور طالبان خوشحال هستند.

او از جامعه بین‌المللی خواست که از طریق همکاری با دولت طالبان در افغانستان می‌تواند با بحران بشری بی‌سابقه در این کشور برخورد کند.

بیشتر از یک ماه پیش نیروهای طالبان به ولایت پنجشیر در شمال کابل و منطقه اندراب‌ها در بغلان هجوم بردند و پس از نبردهای شدید با نیروهای "جبهه مقاومت ملی" این ولایت را به تصرف در آوردند.

مسعود در این بیانیه گفته که "تا هنگام رسیدن به اهداف مشروع و برحق مردم خویش، دست از مبارزه و مقاومت برنخواهیم داشت."

پس از تصرف پنجشیر توسط طالبان، در مورد محل اختفای مسعود و همچنین امرالله صالح، معاون اول رئیس جمهوری پیشین افغانستان گزارش‌های ضد و نقیض منتشر شد اما منابعی گفته‌اند که آنها از پنجشیر به تاجیکستان رفته‌اند؛ اگرچه این گزارشها به طور مستقل تایید نشده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.