نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام در مجلس شورای اسلامی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده و همکاری مسئولان کشور روند اجرایی طرح آبرسانی به شهرستان بهمیی از سد کوثر شتاب ویژه خواهد گرفت.

روند اجرایی تامین آب بهمئی از سد کوثر شتاب می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سید محمد موحداظهارداشت: با توجه به روند اجرایی کند این طرح  باید دلایل بهره برداری نشدن و عدم تکمیل مورد بررسی قرار گیرد و برنامه ریزی لازم برای رفع موانع انجام شود.

وی پیشرفت فیزیکی این طرح را ۴۷ درصد دانست و گفت: با بهره برداری از این طرح مشکل کمبود آب شرب شهری و روستایی و بخشی از آب صنعتی این شهرستان را برطرف می‌ شود.

موحد کمبود اعتبار را از مشکلات اساسی طرح آبرسانی دانست و تصریح کرد: تاکنون ۲۰ کیلومتر از خط ۳۲ کیلومتری این طرح اجرا شده است.

وی بدون اشاره به مبلغ هزینه شده اضافه کرد: به گفته مسئولان ۲۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل و بهره برداری و خرید لوله و لوله گذاری طرح مورد نیاز است.

آب سد کوثر از رودخانه خیرآباد تأمین می‌شود و این رودخانه از رودهای شاه بهرام و دهدشت به وجود می‌آید.

سد کوثر آب آشامیدنی ۲۰ شهر و ۲ هزار روستا با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت را در استان‌های جنوبی کشور شامل کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و فارس تأمین می‌کند.

براساس برنامه ریزی های انجام شده آب آشامیدنی شهرهای دهدشت، سوق، لنده و چرام در استان کهگیلویه و بویراحمد هم از سد کوثر تأمین می شود.

عملیات اجرایی پروژه آبرسانی از سد کوثر با مسیر انتقال ۵۲ کیلومتری، ظرفیت انتقال ۸/۵ میلیون متر مکعب آب، ۲ ایستگاه پمپاژ و چهار مخزن ذخیره، از سال ۹۰ در بهمئی آغاز شد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.