محمدعلی نجفی، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون، باور دارد صدا و سیما که در سال‌های گذشته با تولیدات بی‌کیفیت، بسیاری از خانواده‌ها را به سمت ماهواره سوق داده است، نباید مدیریت شبکه نمایش خانگی را به‌دست بگیرد.

 صدا و سیما کاری کرده که بیشتر خانواده‌ها، ماهواره نگاه می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، با آغاز به‌کار محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم و انتصاب محمد خزاعی به عنوان رییس سازمان سینمایی، بحثِ مدیریت بر شبکه نمایش خانگی، دوباره بالا گرفته است و بسیاری از تهیه‌کنندگان، کارگردانان و دیگر هنرمندان، در این باره اظهار نظر کرده‌اند.  

محمدعلی نجفی، یکی از تهیه‌کنندگان و کارگردانان سینمای کشورمان، درباره نظارت بر شبکه نمایش خانگی و این‌که این شبکه زیر مجموعه ساترا باشد یا وزارت ارشاد؟ گفت: «نظارت بر شبکه نمایش خانگی باید در ارشاد انجام شود. خودتان می‌گویید سینمای خانگی و اگر بخواهد در تلویزیون و صداوسیما برود، دیگر معنایی ندارد چون آن‌ها خودشان تولید دارند و شبکه خانگی حتما باید زیر مجموعه ارشاد باشد برای این‌که زیر مجموعه سازمان سینمایی باشد و از سویی هم بتواند با تلویزیون رقابت داشته باشد و باعث تکامل شود.»

او ادامه داد: «اگر قرار باشد که شبکه نمایش خانگی زیر مجموعه تلویزیون باشد که خود تلویزیون وجود دارد و نیازی نیست که زیر مجموعه داشته باشد.  قرار است در شبکه نمایش خانگی با تهیه‌کننده بخش خصوصی و عوامل بخش خصوصی کاری ساخته شود و همان موضوعات که ارشاد در ارتباط با سینما دارد در شبکه نمایش خانگی هم رعایت شود.»

نجفی با بیان این‌که کیفیت هم در تولید آثار نمایش خانگی که زیر مجموعه ارشاد هستند موثر است، گفت: «ببینید برای تلویزیون که کیفیت موثر نیست. اما در سینمای خانگی کیفیت خیلی مهم است. من سال‌ها پیش سریال «سربداران» را برای تلویزیون ساختم و تا الان هم هنوز مردم درباره این سریال صحبت می‌کنند. در این سال‌ها تلویزیون چقدر توانسته کیفیت آثار خود را بالا ببرد؟ اما برای سینمای خانگی مهم است که سریال‌هایی با کیفیت برای مردم بسازد.»

او در ادامه گفت: «از آن‌جایی که مخاطب باید برای دیدن هر کدام از این سریال‌ها هزینه می‌کند، اگر کیفیت کم شود، مخاطب هم هزینه نمی‌کند و شکست می‌خورند. بنابراین حتما باید زیر مجموعه سازمان سینمایی باشد. ممکن است رسانه‌های تصویری را تبدیل به سازمانی کنند که مخصوص تولیدات سریال‌های نمایش خانگی است.»

این تهیه‌کننده افزود: «متاسفانه تلویزیون شرایطی ایجاد کرده است که همه خانواده‌ها حتی خانواده‌های سنتی، سریال‌های شبکه‌های ماهواره‌ای را تماشا می‌کنند و همین معلوم می‌کند که چه اتفاقی افتاده است.» 

نجفی ادامه داد: ‌ «به عقیده من، سازمان سینمایی باید انرژی و وقت خود را بگذارد و شرایطی ایجاد کند تا کیفیت سریال‌های نمایش خانگی بالا برود.» 

او همچنین درباره دلیل موفقیت سریال «سربداران» پس از چندین سال گفت: «این سریال هم از نظر موضوع و هم از نظر ساختار و فضاسازی بکر بوده است. این سریال از موضوعی حرف می‌زد که درست است در تاریخ از آن استفاده شده اما موضوع امروز مردم است و این می‌شود که بعد از سال‌ها مردم دیالوگ‌هایش را حفظ هستند.»

منبع: خبر آنلاین

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.