مقامات سیاسی ژاپن و کره جنوبی طی تماسی تلفنی در مورد تهدیدهای منطقه‌ای و تقویت روابط دیپلماتیک بحث و گفتگو کردند.

گفتگوی تلفنی کیشیدا با رئیس جمهور کره جنوبی درباره چین و کره شمالی

به گزارش قدس آنلاین، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره نوشت: وزیر خارجه ژاپن در بیانیه‌ای اعلام کرد که فومیو کیشیدا، نخست وزیر جدید ژاپن، روز جمعه به مدت ۳۵ دقیقه با مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی تلفنی گفتگو کرد.

مقامات دو کشور، طی این تماس تلفنی، در مورد مباحثی، چون کنار گذاشتن اختلافات، مواجهه با تهدیدهای چین و کره شمالی و گسترش روابط دوجانبه بحث و گفتگو کردند.

کیشیدا سپس در گفتگو با خبرنگاران گفت: «روابط ژاپن و کره جنوبی همچنان در شرایط سختی قرار دارد.» او همچنین اعلام کرد که از کره جنوبی خواسته است تا اقدامات ملموس و محکمی را برای بهبود دیپلماسی دو کشور انجام دهد و منتظر اقدام سئول است.

مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی نیز در بیانیه‌ای گفت: «روابط دو کشور با مشکلاتی روبرو است، اما من فکر می‌کنم که اگر اراده داشته باشیم و تلاش کنیم، می‌توانیم با هم کنار بیاییم.»

پیشتر نیز جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و متحد هر دو کشور، خواستار همکاری سه جانبه قوی‌تر در مواجهه با تهدیدات هسته‌ای کره شمالی و چالش‌های چین شده بود.

کره شمالی طی هفته‌های اخیر چندین موشک آزمایش کرده است. کیم جونگ اون، رهبر این کشور گفته است که توسعه تسلیحات کشورش در مواجهه با سیاست‌های «خصمانه» آمریکا و تقویت نظامی کره جنوبی ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.