استاندار کرمانشاه درباره احتمال ورود کرمانشاه به پیک ششم کرونا هشدار داد و گفت: از روز گذشته تعداد بستری های کرونایی در کرمانشاه روندی رو به افزایش داشته که علت اصلی آن بی توجهی به رعایت پروتکل‌ها است.

 بالا رفتن دوباره آمار بستری‌های کرونا نگران کننده است / بخشنامه ساعات کاری ادارات ابلاغ می‌شود

به گزاش قدس آنلاین، هوشنگ بازوند در نشست ستاد ملی کرونا که به ریاست رئیس جمهور و به صورت ارتباط تصویری با استانداران برگزار شد،  اظهار کرد: متاسفانه کرمانشاه از لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی جزو سه استان آخر کشور است و این هزینه های زیادی را برای استان در پی خواهد داشت.

وی افزود: تا کنون از جامعه هدف ما ۶۸ درصد دوز اول و ۴۲ درصد دوز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و اگر می‌خواهیم به یک جامعه ایمن برسیم این میزان باید به ۸۰ درصد برسد.

بازوند یادآور شد: علی رغم اینکه واکسن به اندازه کافی موجود هست، ولی برخی افراد تمایل کمی برای واکسن زدن دارند.  

وی ادامه داد: ممکن است ابهاماتی در فضای مجازی و دیگر جاها پیرامون واکسیناسیون مطرح شود که از رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه می خواهیم در قالب برگزاری میزگردهایی در صدا و سیما این ابهامات را برطرف کنند.  

مدیر ارشد استان در مورد بازگشایی حضوری مدارس هم گفت: حدود ۵۷ درصد از دانش آموزان دوز اول واکسن کرونا را زده اند و باید دوز دوم را تزریق کنند تا برای برگزاری حضوری کلاس ها مشکلی نداشته باشد.

وی به استمهال تسهیلات حوزه گردشگری اشاره و عنوان کرد: استمهال وام های کارآفرینان حوزه صنعت گردشگری تا پایان سال تمدید شده و موضوع مالیات آنها نیز تا پایان آذرماه تمدید شد.

 استاندار کرمانشاه در مورد ساعات کاری ادارات هم گفت: رئیس سازمان امور استخدامی به زودی طی بخشنامه ای، وضعیت کار ادارات را مشخص می‌کند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.