مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: براساس تبصره ۱۴ قانون بودجه از محل منابع درآمدی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها ۱۸ هزار و ۳۳۲ میلیارد ریال به وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها برای اجرای مصوبات در حوزه اشتغال و تولید پرداخت شده است.

پرداخت ۱۸ هزار میلیارد ریال به اشتغال و تولید ازمحل هدفمندی یارانه

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، «امید حاجتی» افزود: این رقم به معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت راه و شهر سازی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت نفت، دانشگاه فنی و حرفه‌ای، سازمان فنی و حرفه‌ای، وزارت آموزش و پرورش و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری پرداخت شد.  

وی در تشریح پرداخت‌ها از این ردیف به معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور عنوان کرد: ۹۱۹ میلیارد ریال به معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری پرداخت شد که با احتساب واریزی قبل به مبلغ سه هزار چهار میلیارد ریال، در مجموع سه هزار ۹۳۳ میلیارد ریال به صورت تملک دارایی‌ها به این معاونت تا به امروز پرداخت شده است.

مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها افزود: چهار هزار و ۸۹۳ میلیارد ریال از این ردیف به وزارت جهاد کشاورزی پرداخت شد که با احتساب رقم واریزی قبل به مبلغ ۱۶ هزار ۷۷ میلیارد ریال در مجموع به ۲۰ هزار و ۹۷۰ هزار میلیارد ریال به این وزارتخانه از محل منابع سازمان هدفمندسازی یارانه ها واریز شده است.

وی همچنین به واریز چهار هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال از ردیف تولید و اشتغال به وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و گفت: ۱۴هزار و ۷۰ میلیارد ریال در مرحله اول به این وزارتخانه پرداخت شد و با احتساب این واریزی در مجموع ۱۸ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال به این وزارتخانه برای تولید و اشتغال از محل تملک دارایی سرمایه‌ای پرداخت شده است.

حاجتی ادامه داد: همچنین ۴ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال به وزارت راه و شهرسازی پرداخت شد که از ابتدای سال تاکنون ۱۸ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال از محل تملک دارایی سرمایه ای به این وزارت خانه پرداخت شده است.

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه های کشور اضافه کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اجرای این ردیف ۶۱۲ میلیارد ریال دریافت کرده است. مجموع واریزی های این وزارت خانه تا امروز ۲هزار ۶۲۲ میلیارد ریال در حوزه تولید و اشتغال و از محل تملک دارای سرمایه ای موضوع ردیف ۲۸ تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور بوده است.

وی درباره واریزی انجام شده به وزارت نفت و دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: وزارت نفت ۱۰ هزار و ۵۲۳ میلیارد ریال دریافت کرد و پیش از این نیز  ۲هزار و ۵۸۴ میلیارد ریال پرداخت شده بود. مبلغ ۳۵۴ هزار و ۶۶۷ میلیارد ریال برای دانشگاه فنی و حرفه‌ای واریز شد.

به گفته مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها، ۳۵۴ هزار و ۶۶۷ میلیارد ریال به حساب سازمان فنی و حرفه‌ای واریز شد و مجموع واریزی به این سازمان به ۱۵۲۱ میلیارد و ۳۳۴ میلیون ریال رسید. همچنین با واریز ۳۵۴ هزار و ۶۶۶ میلیارد ریال به حساب وزارت آموزش و پرورش مجموع دریافتی مبلغ ۱۵۲۱ میلیارد و ۳۳۳ میلیون ریال شد.

وی ادامه داد: وزارت میراث فرهنگی و گردشگری نیز ۹۱۹ هزار میلیارد ریال پرداخت شد و با احتساب واریزی مرحله قبل به مبلغ سه هزار و ۱۴ میلیارد ریال جمعا ۳هزار و ۹۳۳ میلیارد ریال شد.

سازمان هدفمندی یارانه‌ها امسال از محل منابع این سازمان مبالغی را به بخش‌های مختلف پرداخت کرده است که شامل ۱۰ هزار و ۹۳۴ میلیارد ریال اعتبار به بخش‌های مختلف بهزیستی، چایکاران، ایثارگران و مسکن محرومان، مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال بابت یارانه نان و خرید تضمینی گندم به شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، ۱۰ هزار میلیارد ریال به بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی، ۲ هزار و ۴۲۰ هزار میلیارد ریال برای هوشمندسازی و تجهیزات آموزشی مدارس و هنرستان‌ها، ۱۷ هزار و ۳۷۵ میلیارد ریال به حساب وزارت جهاد کشاورزی بابت خرید یارانه‌ای نهاده‌ها، عوامل تولید و خرید تضمینی محصولات بخش کشاورزی و ۴۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال این سازمان برای معوقات کادر بهداشت و درمان و اتحادیه انجمن دانش‌آموزان و بیش از ۲۴ هزار میلیارد ریال برای کاهش فقر و حمایت از زنان سرپرست خانوار، بیمه سلامت ایران و بیمه تکمیل درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران و ۶۲۰ میلیارد ریال به حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.