مجتمع‌های پتروشیمی در ۶ ماه نخست امسال ۳۲.۸ میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی را تولید و پس از رفع نیاز داخل به بازارهای جهانی عرضه کردند.

افزایش ۸ درصدی تولید محصولات پتروشیمی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، آقای سیدجلال میرهاشمی با تأکید بر اینکه اولویت تولید، تأمین نیازهای داخلی است و پس از آن صادرات انجام می‌شود، افزود: در این راستا تولید انواع محصولات پتروشیمی بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در ۶ ماه نخست امسال رشد را تجربه کرد، به‌طوری که نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش هشت درصدی تولید ثبت شده است.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: به‌دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور، تأمین مواد اولیه گریدهای مورد نیاز بخش بهداشت و درمان از جمله گریدهای مورد استفاده برای تولید ماسک از سوی مجتمع‌های پتروشیمی با ظرفیتی مطلوب تداوم دارد.

 وی با تأکید بر اینکه صنعت پتروشیمی ایران از صنایع مادر و مهم‌ترین ارکان توسعه و موتور محرک بخش‌های گوناگون اقتصاد کشور است، گفت: رویکرد شرکت ملی صنایع پتروشیمی تکمیل زنجیره تولید، تأمین خوراک مورد نیاز صنایع داخلی و ارتقای ارزش سبد محصولات تولیدی در این صنعت است.

میرهاشمی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، رشد و جهش تولید صنعت پتروشیمی ایران هدف‌گذاری شده است، افزود: شرایط و زیرساخت‌ها برای تحقق جهش تولید در صنعت پتروشیمی ایران فراهم شده است و افزون بر راه‌اندازی و بهره‌برداری طرح‌های جدید، با اقدام‌های انجام‌شده امسال نیز از ظرفیت‌های خالی تولید بعضی از مجتمع‌های موجود حداکثر بهره‌برداری می‌شود.

منبع:

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.