همزمان با شب و روز میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و ولادت امام جعفر صادق(ع) ویژه برنامه‌های متعددی به همت معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

برنامه‌های حرم مطهر رضوی در میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع)

به گزارش قدس آنلاین، به همین مناسبت امشب مصادف با شب میلاد رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) پس از اقامه نماز مغرب و عشاء مراسم جشنی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

 حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد باقر علوی تهرانی، در این مراسم به تبیین موضوع «پیامبر(ص) جلوه رحمت للعالمین» می‌پردازند و مولودی خوانی نیز توسط مداح و ذاکر اهل بیت(ع) ابراهیم قانع اجرا می‌شود. همچنین قرائت زیارت امین الله و حضرت رسول(ص) از بعید، دکلمهخوانی و شعر خوانی از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

همچنین مراسمی ویژه زائران عرب زبان در شب میلاد، تدارک دیده شده است که بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق دارالمرحمه حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم بربوری به سخنرانی خواهد پرداخت و قرائت زیارت پیامبر(ص) و مدیحه سرایی نیز از دیگر برنامه‌های این مراسم خواهد بود.

همزمان با سالروز میلاد پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع) نیز مراسمی از ساعت ۹ تا ۱۱ با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز می‌شود و ضمن اجرای برنامه‌هایی همچون دکلمه‌خوانی و مداحی، گروه سرود گلدسته‌های رضوی نیز به اجرای سرود و همخوانی می‌پردازند.

در ادامه مراسم سید روح الله موید به شعرخوانی می‌پردازد و میثم مطیعی با مولودی خوانی در وصف نبی مکرم اسلام(ص) فضای صحن و سرای رضوی را معطر به عطر نام رسول گرامی اسلام(ص) می‌کند.

 

برگزاری مراسم ویژه آذری زبانان

همزمان با شام میلاد نیز مراسم جشنی پس از نماز مغرب و عشاء برنامه‌ریزی شده است. زیارت امین الله توسط مهدی سروری، مداح اهل بیت(ع) قرائت می‌شود و جعفر ملائکه نیز به مولودی‌خوانی می‌پردازد.

دکلمه‌خوانی، شعرخوانی و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد باقرعلوی تهرانی، قرائت دعای امام رضا(ع) برای امام زمان(ع) نیز از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

زائران آذری زبانی که در شام میلاد پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) به بارگاه منور رضوی مشرف می‌شوند نیز می‌توانند از برنامه‌هایی که برای آنان تدارک دیده شده است بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عارف حمداللهی در این مراسم به ایراد سخن می‌پردازد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.