سد بزرگ خاکی منطقه لانو شهرستان سربیشه در خراسان جنوبی که بیش از ۱۷ روستای منطقه را زیر پوشش و چتر آبی خود قرار می‌دهد، با حضور فرمانده نیروی زمینی سپاه به بهره‌برداری رسید.

 سد خاکی لانو توسط نیروی زمینی سپاه به بهره‌برداری رسید

به گزارش قدس آنلاین و به  نقل از روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سد بزرگ خاکی منطقه لانو شهرستان سربیشه در خراسان جنوبی که بیش از ۱۷ روستای منطقه را زیر پوشش و چتر آبی خود قرار می‌دهد، با حضور سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه به بهره‌برداری رسید.

این سد بزرگ آب لازم را برای مصارف کشاورزی و شرب ۱۷ روستا و همچنین تغذیه قنات های منطقه، فراهم می‌کند.
 
این طرح با تلاش های مهندسی و عمرانی قرارگاه شهید ناصری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ظرفیت مخزن بیش از یک میلیون متر مکعب آب گیری، به بهره برداری رسید.

از سوی دیگر با پایان فاز نخست عملیات آب رسانی منطقه خوشآب توسط سپاه، بیش از ۱۰ روستای منطقه که تابه حال از مشکل آب رنج می بردند، صاحب آب آشامیدنی سالم لوله کشی خواهند شد.
 
فاز دوم این عملیات نیز به زودی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به بهره برداری خواهد رسید.
 
سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در این مراسم تاکید کرد: اولویت سپاه برای کارهای عمرانی، مناطق محروم و کم برخوردار است.
 
وی افزود: در هر جایی از کشور که نیاز به کمک باشد، به کمک می شتابیم و آن را یکی از ماموریت های اصلی خودمان می دانیم.

گفتنی است تا پیش از احداث این سد خاکی توسط سپاه، ساکنان مناطق لانو سربیشه و روستاهای اطراف آن در جریان بارندگی ها، دچار خسارت های زیادی می‌شدند و مزارع و منازل مسکونی آنان آسیب می دید و در عین حال نزولات آسمانی منطقه نیز هدر می رفت و از دسترس استفاده خارج می شد که با افتتاح این طرح علاوه بر پوشش آب شرب و کشاورزی ساکنان منطقه، شرایط تغذیه و احیای قنات های محلی نیز فراهم آمد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.