مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: براساس آمار موجود ۲ هزار و ۷۷۲ واقعه ازدواج امسال در این استان ثبت شده که ۱۴.۴ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

ازدواج در خراسان جنوبی ۱۴.۴ درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا مهرآور افزود: تاکنون آمارهای چهار ماه ابتدای سال جاری از سوی سازمان ثبت احوال کشور جمع‌بندی و اعلام شده است.

وی اظهار داشت: بر این اساس هزار و ۸۹۷ مورد از ازدواج‌های ثبت شده در خراسان جنوبی مربوط به مناطق شهری و بقیه مربوط به مناطق روستایی است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: میانگین سن ازدواج مردان در این استان ۲۷ سال است و این رقم در ازدواج زنان ۲۲.۱ به ثبت رسیده است.

وی عنوان کرد: به لحاظ سنی نیز ۸۰.۸ درصد ازدواج آقا بزرگتر از خانم، ۱۱.۳ درصد هم‌سن و ۷.۹ درصد خانم برزگتر از آقا بوده است.

مهرآور نرخ ازدواج در کشور را ۶.۸ درصد اعلام کرد و گفت: نرخ ازدواج در استان خراسان جنوبی ۸.۷ درصد بوده که رتبه دوم کشوری را از این حیث داشته است.

وی افزود: سال گذشته نیز ۷ هزار و ۵۴ مورد ازدواج در خراسان جنوبی به ثبت رسید که نسبت به سال ماقبل آن ۱۷ درصد افزایش داشت.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی اظهار داشت: پارسال شهرستان درمیان با ۲۹.۲ درصد بیشترین رشد ازدواج و شهرستان نهبندان با ۳.۵ درصد کمترین رشد ازدواج را در استان داشته است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.