رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: روند شیوع کرونا در شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه از ابتدای هفته جاری با شیبی ملایم رو به افزایش نهاده است.

ابتلا به کرونا در غرب خراسان رضوی رو به افزایش است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علیرضا مسلم اظهار داشت: هم اینک ۱۴۸ بیمار مبتلا به کرونا در مرکز آموزشی - درمانی واسعی سبزوار بستری هستند که از این تعداد ۲۳ بیمار جدید امروز پذیرش شده اند.

وی تصریح کرد: از این شمار بیمار بستری، ۹۸ بیمار بستری دایم و ۵۰ بیمار بستری موقت هستند که افزایش شمار این بیماران هشداری برای آغاز موج ششم بیماری کووید ۱۹ است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با بیان اینکه هم اینک این شهرستان در وضعیت نارنجی کرونا است، گفت: کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته های گذشته از عوامل افزایش آمار مبتلایان به کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار بوده است.

مسلم تاکید کرد: در صورت تداوم عادی‌انگاری شهروندان، خطر شیوع موج ششم کرونا دور از انتظار نخواهد بود.

مرکز آموزشی، درمانی واسعی در شهر سبزوار به طور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در نظر گرفته شده است.

۳۷ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت نیم میلیون نفری شهرستان‌های سبزوار، جوین، داورزن، جغتای، خوشاب و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.