رییس جمهور آمریکا امروز و در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ با رهبران ۳ کشور اروپایی عضو توافق هسته‌ ای با ایران دیدار و با آن ها درباره برجام گفتگو کرد.

گفتگوی بایدن با سران اروپایی عضو برجام

به گزارش قدس آنلاین به نقل از نشریه پالیتیکو، جو بایدن رییس جمهور آمریکا هم اکنون و در حاشیه نشست سران کشورهای گروه ۲۰ در رم ایتالیا با سران ۳ کشور اروپایی عضو توافق هسته ای با ایران دیدار و مشغول رایزنی درباره مذاکرات برجام است.

بر اساس اعلام این نشریه، بایدن با بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس، امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان دیدار و درباره مذاکرات برجام و ایران با سران کشورهای اروپایی گفتگو کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، این نشست به پیشنهاد آنگلا مرکل برگزار شد.

ریسس جمهور آمریکا در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره اینکه آیا «بایدن خواستار آغاز مذاکرات با ایران است»، گفت: برنامه ریزی شده است تا مذاکرات ازسرگرفته شود.

این در حالیست که تا کنون جزییات بیشتری در خصوص محتوای این دیدار چهارجانبه مطرح نشده است.

لازم به ذکر است، علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان که برای دیدار و گفتگو با مقامات روسی، شامگاه پنجشنبه با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه وارد مسکو شد، در بدو ورود به روسیه، گفت: قرار است روز جمعه با سرگئی ریابکوف معاون وزیر امورخارجه و مذاکره‌کننده ارشد روسیه و نیز میخائیل باگدانوف، نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا درباره ساز و کارهای از سرگیری مذاکرات برای لغو تحریم‌های ظالمانه ضد ملت ایران رایزنی کنیم.

وی گفت: مذاکرات درباره لغو تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا، با حضور سه کشور اروپایی، چین و روسیه از سر گرفته خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.