از نخستین روزی که مصطفی آجورلو به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال معرفی شد، کاملاً پیدا بود وی تمایلی به ادامه همکاری با کارگزار فصل گذشته را ندارد، اما با این حال برای اینکه به صورت قانونی مراحل فسخ قرارداد انجام شود، ترجیح داد موضوع قطع همکاری در آرامش کامل انجام شود.

 دربیِ مالی در «سئول شمالی»

آجورلو معتقد بود ارزش برند استقلال بیشتر از رقم قرارداد منعقد شده است به همین دلیل اگر این رقم تا ۳۵۰میلیارد افزایش پیدا کند، استقلال به این قرارداد پایبند خواهد بود در غیراین صورت شورای نظارت بر قراردادها در وزارت ورزش باید در این خصوص تصمیم‌گیری کند.
همزمان با این اتفاق فشار هواداران نیز به شکل عجیبی اوج گرفت تا باشگاه استقلال به پشتوانه این موضوع، از وزارت ورزش و جوانان بخواهد در این ارتباط تصمیم‌گیری کند. مسئولان وزارت ورزش و جوانان در خیابان سئول شمالی، که ادامه همکاری را ممکن نمی‌دانستند، ترجیح دادند موضوع را به کمیسیون مربوط ارجاع دهند تا این کمیسیون با بررسی شرایط موجود در این خصوص تصمیم‌گیری کند.
همان‌طور که انتظار می‌رفت این قرارداد از سوی این کمیسیون فسخ شد تا استقلال بتواند برای افزایش درآمدهای خود به سراغ کارگزار جدید برود و برنامه‌های اقتصادی آجورلو براساس برنامه پیشنهادی اجرا شود. اما حالا پس از دو هفته از فسخ قرارداد قبلی، مدیران شرکت مذکور با انتشار نامه‌ای از شکایت خود از مجموعه مدیریتی باشگاه استقلال خبر دادند تا یک چالش حقوقی جدید پیش روی باشگاه استقلال قرار گیرد.
گویا مدیران این شرکت کارگزاری که به نشانه اعتراض در جلسه کمیسیون تخصصی در وزارت ورزش و جوانان نیز حاضر نشدند معتقدند برابر مفاد مندرج در قرارداد، باشگاه استقلال حق فسخ یک‌طرفه را نداشته و حالا باید بابت این اتفاق غرامت سنگین ۱۱۰ میلیاردی را بپردازد چون مجموعه مذکور دچار خسارت‌های سنگین شده است.
هرچند هنوز مسئولان باشگاه استقلال در این خصوص موضع‌گیری نکردند اما نزدیکان باشگاه استقلال به قدس اعلام کردند هیچ تهدیدی برای استقلال در این میان وجود ندارد، فسخ قرارداد بر اساس نظر کمیسیون انجام شده و تخلفی از سوی استقلال رخ نداده است.

ردپای سرخ
از سوی دیگر باشگاه پرسپولیس اعلام کرد مزایده برای انتخاب کارگزار قرمزها به نتیجه نرسیده است. همزمان با این اتفاق برخی رسانه‌های خبری از احتمال توافق کارگزار فصل گذشته استقلال با باشگاه پرسپولیس خبر می‌دهند. همین عامل سبب شده این شائبه به وجود بیاید که مدیران کارگزار قبلی برای اینکه بتوانند از محبوبیت بیشتری برخوردار شوند این موضوع را رسانه‌ای کردند.
اما طیفی دیگر با رد این موضوع حق را به کارگزار می‌دهند تا حرف و حدیث‌ها در این خصوص افزایش پیدا کند. به نظر می‌رسد چنانچه کارگزار سابق با مجموعه پرسپولیس به توافق برسد این چالش وارد فاز جدیدی از برخوردهای جنجالی شود و همچنان دعوای لفظی و خط و نشان‌های زرگری در این معرکه حرف اول و آخر را بزند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.