امام جمعه موقت تهران گفت: امر به معروف و نهی از منکر در اصل قانون حمایت از عزت، شرف، استقلال، معنویت و همچنین مقابله با فقر، فساد، تبعیض، جهل، جهالت، کم‌کاری و تفرقه است.

 امر به معروف همان مقابله با فساد و تبعیض است

به گزارش قدس آنلاین از ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، حجت الاسلام کاظم صدیقی در نشست مشترک این ستاد با فراکسیون امر به معروف و نهی از منکر مجلس شورای اسلامی گفت: اصل هشتم قانون اساسی اختصاص به اجرای امر به معروف و نهی از منکر دارد. این دو فریضه در اصل قانون حمایت از عزت، شرف، استقلال، معنویت و همچنین مقابله با فقر، فساد، تبعیض، جهل، جهالت، کم کاری و تفرقه است. بنابراین رأس همه امر به معروف‌ها، توحید و شناخت خدا و برون رفت از استکبار است.

وی افزود: شعار جمهوری اسلامی ایران، هویت وارسته انقلاب اسلامی است و ایران با این شعار نشان داد که نه تحت تأثیر و تسلط قدرت غرب است و نه وابستگی به قدرت شرق دارد بلکه با هدایت الهی و بر اساس آموزه‌های دینی و همچنین با اتکا به پروردگار سعی دارد راه نویی برای جهانیان ترسیم کند تا همگان سبک زندگی جدید و مدل حکومت جدیدی را تجربه کنند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه وعده‌های الهی قابل اعتماد و اطمینان است، گفت: جمهوری اسلامی ایران به عالم اعلام کرد می‌خواهد خودش حکومتی بر اساس معیارهای دین اسلام تأسیس کند، فرهنگ دینی را در جامعه گسترش و اقتصاد مستقل و مشروع داشته باشد.

صدیقی با اشاره به اینکه قوانین جمهوری اسلامی ایران بر پایه موازین دینی و شرعی استوار است، تصریح کرد: این قانون اساسی، زندگی مردم را با توجه به واقعیات دینی می بیند و برای اجرای آن از مجلس شورای اسلامی به دولت ابلاغ می‌شود. اگر قانون اسلامی باشد و مجریان آن افرادی مؤمن و مسلمان باشند در این صورت مردم به اطمینان می رسند که در مسیر رسیدن به مملکت الهی و زندگی مشروع قرار دارند.

آرمان انقلاب اسلامی، ترویج و پیاده شدن اسلام ناب در جامعه است

وی اظهار داشت: اساس انقلاب اسلامی این بوده که مبانی اسلام در جامعه پیاده شود و این که مردم زندگی سالم داشته باشند تا دنیا و آخرت آنان تأمین شود از اهداف مهم انقلاب اسلامی به شمار می‌رود. همه مسئولان و مردم باید برای یک هدف در یک مسیر قرار گیرند و به حکم دین، خود را برادر یکدیگر بدانند در این صورت کسی حاضر نمی‌شود دیگری نابود شود یا به دلیل فساد و تباهی شاهد فروپاشی خانواده‌ای باشد؛ از این رو همواره تلاش می‌شود در جامعه امر به معروف و نهی از منکر اجرا شود. چنین جامعه‌ای اهداف مشترک دارند و با آسیب‌های مشترک مبارزه می‌کنند خداوند در قرآن کریم از این جامعه با عنوان امت یاد می‌کند.

صدیقی افزود: امت، یک جمع منسجم است. انسان به عنوان یک فرد مصداق یک قطره است اما زمانی که افراد جامعه در کنار هم قرار می‌گیرند همانند دریا می‌شوند؛ چنین جامعه‌ای به مقصد می‌رسد. هیچ قانونی کارسازتر از امر به معروف و نهی از منکر نیست؛ این قانون عموم جامعه است.

نشست مشترک ستاد امر به معروف و نهی از منکر با فراکسیون امر به معروف و نهی از منکر مجلس شورای اسلامی شب گذشته (دوشنبه، ۱۰ آبان) با حضور سید محمدصالح هاشمی گلپایگانی، دبیر این ستاد، حجت‌الاسلام احمد مبلغی رئیس این فراکسیون و جمعی از نمایندگان مجلس در مرکز همایش‌های اجلاس سران برگزار شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.