تزریق دوز سوم واکسن کرونا (بوستر) و آنفولانزا به صورت رایگان از شنبه ۱۵ آبان ماه ویژه بیماران خاص و صعب العلاج از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر در بیمارستان ناظران مشهد آغاز می گردد.

آغاز تزریق واکسن آنفولانزا و دوز سوم  کرونا برای بیماران خاص و صعب العلاج در بیمارستان ناظران

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از بیمارستان ناظران مشهد، زهرا عسگری حسینی سوپروایزر کنترل عفونت  این بیمارستان  گفت : با توجه به فرارسیدن فصل پائیز و شیوع بیماری آنفولانزا تزریق واکسن آنفولانزا برای بیماران مبتلا به سرطان از شنبه ۱۵ آبان ماه در بیمارستان ناظران آغاز می گردد.

وی عنوان کرد: از آنجائیکه این روزها اکثر مردم درگیر تزریق واکسن کرونا هستند، از تزریق واکسن آنفولانزا امتناع می کنند، حال آنکه ساختار پروتئینی و سلولی این دو واکسن کاملا متفاوت است، ولی برای تزریق واکسن آنفولانزا می بایست دو هفته از تزریق واکسن کرونا گذشته باشد. ضمنا کسانی که مبتلا به کرونا شده اند، چنانچه از زمان بهبود و رفع علائم بالینی چهار هفته گذشته باشد برای تزریق واکسن آنفولانزا هیچ ممانعتی ندارند.

در ادامه  وی اشاره کرد: در این بیمارستان واکسن آنفولانزا تنها برای بیماران مبتلا به سرطان تزریق می گردد و کسانی که واکسن آنفولانزا زده باشند نیز می توانند بعد از دو هفته واکسن بوستر یا همان دوز سوم کرونا را در این بیمارستان تزریق نمایند. آن دسته از بیماران خاص یا صعب العلاج که دو دوز واکسن سینو فارم را زده باشند و از دز دوم آنها شش ماه گذشته باشد، اجازه تزریق دز سوم یا بوستر سینوفارم را دارند. قابل توجه است تزریق دوز سوم واکسن کرونا در بیمارستان ناظران به بیماران صعب العلاج، به جز بیماران پیوند اعضا و دیابتی، انجام می شود. ضمنا روزهای زوج واکسن آنفولانزا و روزهای فرد واکسن کرونا دوز سوم تزریق می گردد. شبکه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام نموده است در زمان تزریق واکسن ها در کنار کادر پرستاری بیمارستان ناظران حضور خواهد داشت.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.