نقشه رنگ بندی کرونایی شهرهای کشور از افزایش تعداد شهرهای قرمز به ۳۳ شهرستان حکایت دارد اما میزان رعایت پروتکل های بهاشتی به زیر ۵۰ درصد افت کرده است!

 رعایت پروتکل‌های بهداشتی به زیر ۵۰ درصد رسید

به گزارش قدس آنلاین؛‌ نقشه رنگ بندی کرونایی شهرهای کشور از افزایش تعداد شهرهای قرمز به ۳۳ شهرستان حکایت دارد.

شهرستان‌هایی که از شنبه ۱۵ آبان در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند شامل جلفا، مرند (آذربایجان شرقی)، اشنویه، پلدشت، پیرانشهر، چایپاره، سردشت (آذربایجان غربی)، مبارکه(اصفهان)، ایوان، چرداول، دره‌شهر (ایلام)، بیرجند، قائنات، نهبندان (خراسان جنوبی)، خلیل آباد، سبزوار، کاشمر (خراسان رضوی)، جاجرم، گرمه (خراسان شمالی)، دامغان، شاهرود (سمنان)، زابل (سیستان و بلوچستان)، استهبان، سرچهان، ممسنی (فارس)، بانه (کردستان)، زرند، شهربابک (کرمان)، پاوه (کرمانشاه)، پلدختر (لرستان)، تفرش (مرکزی)، خاتم، مهریز (یزد) است.

کرونا , واکسن کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان , پروتکل های بهداشتی ,

تهران و کرج زرد شدند

تهران و کرج در وضعیت زرد قرار گرفتند و در حال حاضر ۹۵ شهر در وضعیت نارنجی،‌ ۲۲۰شهر زرد و ۱۰۰ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

خطر بروز پیک ششم کرونا در کشور

اپلیکیشن ماسک، زیر نظر وزارت بهداشت، هشدار داده است که اگر روند افزایشی شهرهای قرمزبه سرعت مهار نشود، با خطر جدی موج ششم کرونا مواجه خواهیم بود.

با این وجود در شهرهای قرمز محدودیت‌ خاصی اعلام و اعمال نشده است و فعالیت مشاغل به قوت قبل باقی است.

اگرچه بسیاری از کارشناسان هشدار می‌دهند که بازگشایی کلاس‌های حضوری مدارس و دانشگاه‌ها هنوز بسیار پرخطر است و بار حمل و نقل عمومی را افزایش می‌دهد اما ساعات طرح ترافیک تغییر کرده است و اقدام خاصی نیز برای کنترل کرونا انجام نشده است.

روند کاهشی بستری در کل کشور/ روند افزایشی در برخی استانها

تصویر زیر روند موارد بستری و فوت مبتلا به کرونا را در کل کشور نشان می‌دهد؛ بر این اساس میزان بستری‌ها نسبت به هفته های قبلی کاهش چشمگیری داشته است و در حال طی کردن روند نزولی در هفته منتهی به آبان ماه هستیم؛‌ البته میزان ابتلا و بستری در برخی استان‌ها روند صعودی به خود گرفته است و زنگ خطری برای بروز موج جدید بیماری به شمار می‌رود.

کرونا , واکسن کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان , پروتکل های بهداشتی ,

مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۹۲ میلیون و ۶۷۷ هزار و ۷۳۷ دوز رسیده است؛ با این وجود گفته می‌شود بروز پیک ششم کرونا در کشور قطعی است و واکسیناسیون می‌تواند میزان مرگ و میر و بستری افراد را در پیک بعدی کاهش دهد.

افت میزان رعایت پروتکل‌ها به زیر ۵۰ درصد

اگرچه مقامات بهداشتی کشور مدام هشدار می‌دهند که رعایت پروتکل‌های بهداشتی حتما باید در کنار واکسیناسیون صورت پذیرد تا شاهد طغیان و موج جدید بیماری در کشور نباشیم اما نمودارهای زیر نشان می‌دهد که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی درهفته منتهی به هفته اول آبان به زیر ۵۰ درصد افت کرده است که این مسئله زنگ خطری برای بروز پیک ششم کرونا در کشور به حساب می‌آید.

کرونا , واکسن کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان , پروتکل های بهداشتی ,

بر اساس گزارش وزارت بهداشت؛ درصد رعایت بهداشت فردی ۵۰ درصد، میزان پروتکل‌های بهداشتی از سوی ارائه دهندگان خدمت ۴۷ درصد، و میزان رعایت فاصله گذاری به ۴۶ درصد رسیده است در حالی که باید برای مهار همه گیری بیماری کرونا علاوه بر واکسیناسیون، میزان رعایت پروتکل ها حدوداً به بالای ۸۰ درصد برسد.

منبع: تسنیم

کرونا , واکسن کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان , پروتکل های بهداشتی ,

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.