یک کارگردان گفت: در سینمای دینی مسیرهای جدید باز شود تا کارهای مربوطه بتواند در جذب مخاطب هم موفقیت به دست آورد.

فیلم دینی مسیرهای جدید می‌خواهد/ شادی‌آفرینی، بهانه رواج ابتذال در سینما

به گزارش قدس آنلاین، کامران قدکچیان، کارگردان سینما و تلویزیون با بیان سینما روند تولیدی مناسبی ندارد، بیان کرد: به دلیل رواج فیلم‌های سخیف که متاسفانه به اسم طنز تولید می‌شود سینمای کشورمان به سمت ابتذال در حال حرکت است. عجیب اینکه برای این مسئله نیز توجیه غیرمنطقی دارند. آنها می‌گویند چون جامعه غمگین است و مشکلات اقتصادی زیاد شده، باید به هر طریقی مردم را شاد کرد، درصورتیکه نمی‌توان به بهانه شادی، فرهنگ این کشور را تخریب کرد. درضمن مگر نمی‌شود با زبان فاخر کار طنز ساخت که حتماً باید به سمت کارهای کم‌ارزش برویم؟

وی افزود: سال‌هاست که مدیریت غلط باعث شده تنوع ژانر از سینمای کشورمان رخت بربندد. بگذارید مثالی بزنم. در گذشته فیلم‌هایی اکشن با بازی جمشید هاشم‌پور تولید می‌شد که هم مخاطب داشت هم اینکه در آن ارزش‌های هنری دیده می‌شد اما آیا کارهای به اصطلاح طنز امروز چنین هستند؟ جواب روشن است. پس تا زمانی که مجدد تنوع ژانر در کشورمان شکل نگیرد اتفاقات خوبی را شاهد نخواهیم بود.

سینمای مطلوب

کارگردان فیلم «بهشت پنهان» ادامه داد: از نگاه من بهترین دوران سینمای ایران دهه ۷۰ و ۸۰ بود، البته عده‌ای معتقدند دهه ۶۰ را باید بهترین ایام سینمای ایران دانست، ولی از نگاه من آثار آن دوره صرفاً انقلابی بود که بیشتر در سطح خلاصه شده بودند.

وی با بیان اینکه مفاهیم دینی را می‌توان در ژانرهایی جدیدی امتحان کرد گفت: سال‌هاست عادت کرده‌ایم تنها به یک شکل، موضوعات دینی را در سینما مد نظر قرار دهیم، درصورتیکه این مفاهیم را به اشکال دیگری هم می‌توان مد نظر قرار داد. این کار را من در فیلم «جنون» که اخیرا اکران شد انجام دادم. این فیلم در ژانر وحشت تولید شده ولی در آن به بحث خرافه‌های مذهبی پرداخته می‌شود اما به دلیل عدم حمایت در اکران و تبلیغات، این دست کارها قربانی شده و دیگر فیلمساز جرات نمی‌کند به این حوزه نزدیک شود.

محدودیت ژانر

قدکچیان تاکید کرد: حال که سخن از سینمای وحشت شد باید بگویم برخی محدودیت‌ها به سینمای ما ضربه زده است. یعنی ما در پرداخت به موضوعات مورد نظر دستمان باز نیست، درصورتیکه در سینمای جهان المانهای بسیاری برای سینمای وحشت وجود دارد. در سینمای دینی نیز همین مسئله وجود دارد. با این توضیح پیشنهاد من این است در حوزه‌هایی چون سینمای دینی مسیرهای جدید باز شود تا کارهای مربوطه بتواند در جذب مخاطب هم موفقیت به دست آورد.

وی در انتهای سخنانش اعلام کرد: برای ساخت فیلم معیارهایی دارم که هنوز حاضر نشده‌ام از آن کوتاه بیایم وگرنه هشت سال بیکاری را تحمل نمی‌کردم و همسو با جریان فیلمسازی فعلی، کار گیشه‌پسند تولید می‌کردم.

منبع: ایکنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.