یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: فرماندار بعدی مشهد باید بتواند با نظارت و هدایت شورای شهر و مدیریت شهری اهداف و سیاست‌های کلان مربوط به توسعه شهری را به سمتی هدایت کند که مشهد به عنوان الگویی برای سایر شهرهای کشور مطرح شود.

فرماندار بعدی مشهد را الگوی سایر شهرهای کشور کند

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا ترقی  در خصوص شاخص‌هایی که استاندار خراسان رضوی برای انتخاب فرمانداران شهرستان‌های استان باید مد نظر قرار دهد، اظهار کرد: فرمانداران باید از سنخ و جنس سرمایه‌های اجتماعی دولت بوده و از کارآمدی لازم برای حل مشکلات شهرستان‌ها برخوردار باشند و همچنین شایستگی لازم برای تقویت نیروهای انقلاب در هر شهر را داشته باشند. فرمانداران باید بتوانند با اطلاعات کافی که از مشکلات شهرستان تحت مدیریت خود دارند، در جهت ایجاد وفاق و وحدت میان مردم شهرستان برای رشد و پیشرفت کشور و نظام گام‌های موثری بردارند.

وی افزود: البته طبیعی است انتخاب چنین افرادی نیاز به صرف زمان، دقت و بررسی‌های کارشناسانه دارد تا انشاءالله با استفاده از این نیروها نه تنها امید در شهرستان‌ها افزایش یابد بلکه در جهت رشد و پیشرفت شهرستان‌ها و حل مشکلات مردم جهشی ایجاد شود.

نماینده مردم مشهد در دوره پنجم مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه شهر مشهد به عنوان پایتخت مذهبی جهان اسلام بیان کرد: این شهر دارای هویتی اسلامی است و هر سال بالغ بر ۳۰ میلیون زائر از داخل و خارج کشور به این شهر سفر می‌کنند.

ترقی ادامه داد: طبیعتا فرماندار مشهد باید بتواند با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط مانند شهرداری، شورای شهر، آستان قدس رضوی و دیگر نهادهای مسئول در مشهد اولا در یک حرکت منسجم و هماهنگ میزبان خوبی برای زائران این شهر باشد و ثانیا بتواند نیروها را در جهت تقویت هویت دینی شهر مشهد به کار گیرد. 

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به گستردگی شهر مشهد و مشکلاتی که ما در نقاط محروم و حاشیه شهر داریم، فرماندار مشهد باید ایجاد عدالت در توزیع امکانات رفاهی برای مردم و اولویت‌بخشی به تامین مالی برای تکمیل فازهای قطار شهری و توسعه حمل و نقل عمومی را در دستور کار خود قرار دهد و تسهیلات لازم را برای رفاه شهروندان فراهم کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.