خبرهای خوبی از تحقق جهش تولید در شرکت فرآورده‌های لبنی رضوی به‌ویژه طی چند ماه اخیر به گوش رسیده است؛ از افزایش ۱۱ درصدی تولید تا افزایش چشمگیر صادرات.

دو دستاورد شرکت فرآورده‌های لبنی رضوی؛ رشد ۱۱ درصدی تولید، افزایش محصولات صادراتی

به گزارش قدس آنلاین، شرکت فرآورده‌های لبنی رضوی یکی از شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات است که امسال با اقداماتی همچون استفاده از ظرفیت‌های خالی موجود در شرکت، تولید بدون کارخانه، افزایش تامین کنندگان و همین‌طور ایجاد تغییر در سیستم عرضه محصولات، توانست رکورد قابل قبولی را در حوزه جهش تولید ثبت کند.

 

رشد ۱۱ درصدی تولید

شرکت فرآورده‌های لبنی رضوی از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۰ هزار تن انواع محصول لبنی تولید کرده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۱ درصدی داشته است.

آرش فرزادنیا مدیرعامل شرکت فرآورده‌های لبنی رضوی، افزایش بهره‌وری تولید و کاهش قیمت تمام شده محصولات را از جمله دلایل این افزایش تولید عنوان می‌کند.

او ادامه می‌دهد: علاوه‌ بر این، خرید مواد اولیه با قیمت مناسب و عرضه محصولات در سیستم پخش البرز، باعث شده میزان تولید شرکت به سبب داشتن بازار هدف، توسعه پیدا کند.

فرزادنیا اضافه می‌کند: در سال جاری همچنین شاهد توسعه فروش و جذب مشتریان جدید و گسترش ناوگان پخش مویرگی مشهد بوده‌ایم که این دو عامل نیز نقش مهمی در افزایش تولید شرکت لبنی رضوی داشته است.

 

افزایش چشمگیر صادرات

جالب است بدانید محصولات تولیدی شرکت فرآورده‌های لبنی رضوی در ۵۷ نوع و در گروه‌های ماست، دوغ، پنیر، کره و روغن زرد، خامه، شیرهای استریلیزه، شیرهای پاستوریزه و ... به بازار عرضه می‌شود.

این شرکت از ابتدای سال جاری تاکنون، ۲۲۲ تن محصول صادر کرده که این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش چشمگیری داشته است.

فرزادنیا در پاسخ به این سوال که افزایش صادرات صورت گرفته به چه اقداماتی برمی‌گردد؟ تصریح می‌کند: توسعه بازار فروش، جذب نمایندگان جدید و همچنین عرضه در کشورهای عراق، افغانستان و ترکمنستان، از جمله این اقدامات به‌شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت فرآورده‌های لبنی رضوی ادامه می‌دهد: خوشبختانه در سال جاری یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در حوزه صادرات، تغییر رویه از ریالی به ارزی بوده که هر چند اندک ولی ارز آوری برای کشور را دنبال داشته است.

 

اجرای مدون برنامه‌ها برای تحقق جهش تولید

فرزادنیا درباره برنامه‌های در دستور کار این شرکت برای تحقق اهداف جهش تولید و شعار سال تا پایان سال جاری تصریح می‌کند: بدین منظور از ظرفیت‌های خالی شرکت برای انجام سفارش‌های سایر شرکت‌ها بیشتر استفاده خواهیم کرد و به عنوان نمونه، اقلام راکد موجود در انبار همچون پاکت‌های استریل ۱۲۵ سی. سی استفاده خواهد شد.

فرزادنیا اضافه می‌کند: کاهش دوره وصول مطالبات، افزایش جذب شیر خام و بالطبع افزایش تولید، توسعه فروش از طریق پخش مویرگی در سطح شهر مشهد و گسترش ناوگان پخش مشهد نیز در دستور کار امسال قرار دارد.

تولید بدون کارخانه یکی دیگر از برنامه‌های شرکت فرآورده‌های لبنی رضوی برای تحقق اهداف شعار سال است که از طریق شناسایی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های لبنی برای تولید و تامین محصولات مورد نیاز صورت خواهد گرفت.

فرزادنیا با اشاره به استفاده تولیدات ساخت داخل برای تولید محصولات این شرکت می‌گوید: در شرکت فراورده‌های لبنی رضوی به‌منظور جلوگیری از خروج ارز و رونق بازار داخلی، از پاکت‌های استریل ۲۰۰ سی. سی تولید داخل استفاده شود.

 

ظرفیت خالی ۴۰ درصدی صنعت لبنیات

۴۰ درصد از ظرفیت صنعت لبنیات کشور خالی است اما به گفته کارشناسان، با این حال باز هم موانع متعددی پیش‌روی شرکت‌های لبنی وجود دارد.

فرزادنیا درباره برخی از این موانع می‌گوید: کشورهای عربی و ترکیه، رقیب‌های جدی صنعت لبنیات ایران به‌حساب می‌آیند. از طرفی دیگر، صادرات شیرخشک موجب نوسان بیشتر نرخ شیرخام در داخل می‌شود، ضمن این‌که حاشیه سود صنعت لبنیات کمتر از سه درصد است.

فرزادنیا، سرمایه‌گذاری برای تکمیل زنجیره ارزش شیرخام را از جمله راهکارهای رفع موانع فعالیت شرکت‌های تولیدکننده محصولات لبنی و افزایش ظرفیت صنعت لبنیات کشور می‌داند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.