سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش شدید باران، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر و کولاک برف در ۸ استان هشدار داد.

 هشدار بارش شدید باران و کولاک برف در ۸ استان

به گزارش قدس آنلاین، براساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی، امروز در چهارمحال و بختیاری، یزد، کرمان، هرمزگان، شمال و شرق خوزستان، برخی مناطق کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، اصفهان، خراسان جنوبی، لرستان، جزایر تنگه هرمز و خلیج فارس رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق تهران، البرز و سمنان بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است.

فردا دوشنبه بارش‌ها در استان‌های فارس، بوشهر، یزد، کرمان، خراسان جنوبی، اصفهان، جزایر تنگه هرمز و خلیج فارس و برخی مناطق استان‌های هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری ادامه خواهد داشت. در این مدت بارش‌ها در مناطق مرتفع و سردسیر به شکل برف خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در بیشتر مناطق کشور جوّ آرام و پایدار حاکم است؛ از این رو افزایش آلاینده‌های جوّی برای شهرهای صنعتی و پرتردد به ویژه تهران و کرج پیش‌بینی شده است.

از اواخر وقت چهارشنبه با نفوذ جریانات شمالی روی دریای خزر، بارش‌ها در استان‌های گیلان و اردبیل آغاز می‌شود و روز پنجشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی بارش پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از فردا تا چهارشنبه در نیمه شمالی کشور افزایش تدریجی دما پیش‌بینی شده و روز پنجشنبه در شمال غرب و استان‌های ساحلی دریای خزر کاهش محسوس دما روی می‌دهد.

توصیف سامانه: ادامه فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: بارش باران گاهی وزش باد شدید موقتی، در نواحی با اقلیم گرم گاهی توأم با رعدوبرق، در ارتفاعات و مناطق با اقلیم سرد بارش برف

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۱۶: شرق لرستان، نیمه شرقی یزد، شرق فارس.

دوشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۱۷: غرب و جنوب یزد، خراسان جنوبی، فارس، کرمان، هرمزگان.

اثر مخاطره: احتمال جاری شدن رواناب، احتمال آب‌گرفتگی معابر، لغزندگی و یخ‌زدگی جاده‌ها همراه با کاهش دید به ویژه در گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال بالا آمدن سطح رودخانه‌ها و احتمال تأخیر در پروازها

توصیه: احتیاط در تردد و عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، احتیاط در عبور از جاده‌های کوهستانی و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: بارش شدید باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در نقاط سردسیر و ارتفاعات بارش برف

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۱۶: هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان، خراسان جنوبی، کرمان، شمال فارس، نیمه غربی یزد.

اثر مخاطره: آب‌گرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و جاری شدن رواناب در مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها توأم با کاهش دید، مه‌آلودگی، تأخیر یا احتمال لغو پروازها، احتمال برخورد صاعقه، کولاک برف در مناطق کوهستانی و سردسیر

توصیه: بازگشایی آب‌روهای درون شهری و دهانه پل‌ها، اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، پرهیز از سفرهای غیر ضروری و در صورت نیاز در تردد جاده‌ای به همراه داشتن تجهیزات زمستانی به ویژه در هنگام عبور از گردنه‌های برف‌گیر، آمادگی راهداری برای بارش برف در گردنه‌های برف‌گیر.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.