معاون پایش اداره کل محیط زیست خراسان شمالی از وجود حدود ۲۰ واحد صنعتی آلاینده در این استان خبر داد.

وجود ۲۰ واحد صنعتی آلاینده در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، هراتی، با اشاره به اینکه میزان آلایندگی واحدهای صنعتی در استان به صورت فصل به فصل بررسی می شود، اظهار کرد: میزان آلایندگی واحدهای صنعتی در این استان در فصل تابستان جاری بیش از بهار بوده است.

وی با اشاره به وجود پنج واحد صنعتی مادر در استان،  گفت: از این دو صنعت فقط دو صنعت هستند که آلایندگی در استان ایجاد می کنند و مابقی صنایع مادر استان، آلاینده نیستند.

هراتی افزود: واحدهای صنعتی همچون واحدهای سنگ شکن که تولید غبار می کنند و یا کشتارگاه ها، واحدهای آلاینده استان هستند.

وی ادامه داد: در همین راستا طی سال جاری حدود ۸۰ اخطاریه جهت آلایندگی های ایجاد شده به واحدهای صنعتی از سوی این اداره کل ارسال شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: در زمستان سال گذشته که میزان مصرف گاز توسط واحدهای صنعتی قطع و یا محدود شد، تعدادی از واحدها طی یک هفته اول به علت استفاده از سوخت مازوت آلایندگی هایی را در استان ایجاد کردند که بعد از ارسال اخطارهای لازم، استانداردها رعایت شد.

وی با بیان اینکه واحدهای صنعتی با تجهیز شدن به فیلترهای مناسب متناسب به کار خود می توانند از ایجاد آلایندگی خودداری کنند، گفت: صنایع مادر که از حمایت های لازم برخوردار هستند سعی بر این دارند تا از فیلترهای مناسب استفاده کنند اما شاید تحریم ها مانع از انجام این کار شود.

معاون پایش اداره کل محیط زیست خراسان شمالی با اشاره به اینکه فیلترهایی در داخل کشور نیز تولید می شود که تعدادی از صنایع می توانند از آن استفاده کنند، افزود: برخی از واحدهای صنعتی همچون واحدهای تولیدی گچ می توانند از این فیلترها استفاده کنند اما به علت مباحث مالی نسبت به استفاده از آن ها مقاومت نشان می دهند که البته برخی در حال اصلاح هستند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.