فرماندار رشتخوار گفت: شتاب در اجرای طرح راهسازی جاده ۲ بانده رشتخوار - تربت‌حیدریه، روکش آسفالت مسیر جنگل - رشتخوار و تکمیل جاده شعبه - سرآسیاب از مهمترین درخواستهای مردم این شهرستان واقع در جنوب خراسان رضوی است.

تکمیل راههای رشتخوار مهمترین مطالبه مردم این شهرستان است

به گزارش قدس آنلاین، خالقداد عرب  افزود: روند اجرایی طرح جاده ۲ بانده ۱۰۰ کیلومتری رشتخوار - تربت‌حیدریه از مهمترین مطالبات عمومی اهالی شهرستان رشتخوار است که به خاطر کمبود اعتبار بسیار کند پیش می‌رود.

وی ادامه داد: هم‌اینک ۱۰ کیلومتر از مسیر جاده ۲ بانده ۱۰۰ کیلومتری رشتخوار - تربت‌حیدریه در دست تکمیل قرار دارد و تاکنون ۲۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای آن هزینه شده است.

فرماندار رشتخوار تکمیل و راه‌اندازی این مسیر زمینی را نیازمند حداقل ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر اعلام و بیان کرد: بر اساس توافقنامه‌های منعقده، تکمیل  ۵۰ درصد این پروژه راهسازی بر عهده ایمیدرو و بقیه آن با وزارت راه و شهرسازی است.

عرب، تکمیل روکش آسفالت جاده جنگل - رشتخوار را از دیگر درخواستهای مردم این خطه دانست و افزود: روکش کنونی آسفالت این جاده مربوط به اوایل پیروزی انقلاب اسلامی است که توسط جهاد سازندگی ساخته شده است بنابر این هم‌اکنون نه تنها به‌ شدت نیازمند روکش جدید آسفالت بلکه نیازمند تعریض جاده است.

وی اضافه کرد: طول مسیر جاده یاد شده ۱۲۰ کیلومتر است و تاکنون تنها ۱۹ کیلومتر آن روکش آسفالت شده و تسریع در انجام این پروژه نیازمند توجه و اعتبار ملی است.

فرماندار رشتخوار گفت:تکمیل مسیر زمینی "شعبه - سرآسیاب" به طول ۱۸ کیلومتر هم از دیگر اولویتهای شهرستان رشتخوار است که طی چهار سال اخیر تاکنون تنها سه کیلومتر از مسیر ۱۸ کیلومتری این زیرسازی شده و بقیه مسیر آن همچنان نیمه‌تمام بر جای مانده است.

عرب افزود:امسال ۳۵ میلیارد ریال بودجه از محل اعتبارات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان رشتخوار به این جاده اختصاص یافت که تکمیل جاده "شعبه - سرآسیاب" طول مسیر آن را به ۵۰ کیلومتر کاهش خواهد داد. 

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.