۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳
کد خبر: 776180

خط خوردن مهدی طارمی توسط اسکوچیچ به دلیل ابراز عقیده اش در حالی که در اروپا آتش بازی می‌کند تیم ملی را در آستانه بازی‌های مهم پیش رو به حاشیه برد.

تندتر از طارمی جواب اسکوچیچ را می‌دادم

خداداد عزیزی که در تیم ملی همیشه حرفش را رک می‌زده و گاهی به همین دلیل هم دچار چالش‌هایی با سرمربیان شده است در این مورد حرف‌های جالب و دقیقی می‌زند که با هم مرور می‌کنیم.

آیا خط خوردن طارمی در این مقطع برای تیم ملی مشکل‌ساز می‌شود؟

به نظر من نباید این اتفاق می‌افتاد. هر دو سوی این چالش حرفه ای هستند و می‌دانند که در دنیای حرفه‌ای این مسائل هست و بسیاری از مربیان و بازیکنان اصلاً در همین موارد با هم بحث می‌کنند ولی داخل زمین برای پیروزی و موفقیت هم تلاش می‌کنند. 
الان هم طارمی حق داشت که در مورد حرف اسکوچیچ اظهار نظر کند. همان‌طور که اسکوچیچ نظرش را داد. به‌نظر من ایراد جای دیگری است.

شما جای طارمی بودید چه می‌کردید؟

شک نکنید که من هم مقابل این اظهارنظر اسکوچیچ ساکت نمی‌ماندم و نظرم را صریح‌تر بیان می‌کردم.ما باید به سویی برویم که دموکراسی در تیم ملی حاکم باشد و مربی و بازیکن بتوانند مثل همه دنیا نظرشان را بیان کنند. 

همین الان هم معتقدم طارمی حرف درستی زد. آقای اسکوچیچ که می‌گوید ایرانی‌ها تاکتیک‌پذیر نیستند، چطور با همین بازیکنان توانسته برای خودش کارنامه درست کند و بهترین نتایج تاریخ مربیگری اش را بگیرد و به لیست بهترین مربیان دنیا راه پیدا کند؟ اگر بازیکنان ایرانی تاکتیک‌پذیر نیستند، چرا کی‌روش توانست با همین بازیکنان پیچیده‌ترین سیستم دفاعی را در جام جهانی به نمایش بگذارد که تیمی مثل آرژانتین به سختی به ایران گل بزند؟

یعنی الان اسکوچیچ را متهم ردیف اول این ماجرا می‌دانید؟

نه. حرف من این است که هرکسی می‌تواند نظر و عقیده‌اش را بگوید و ما حق نداریم کسی را به دلیل بیان عقایدش تنبیه کنیم. مشکل من در این مورد خاص با اسکوچیچ این است که چرا این حرف را در جمع خبرنگاران ایرانی نزده و در یک مصاحبه با رسانه‌های خارجی این حرف‌ها زده است. بیان این مسئله در داخل کشور با بیان آن در گفت‌وگو با رسانه‌های خارجی معنایش متفاوت است. منظور من را اسکوچیچ خوب می‌داند.

در زمان کی روش هم در مورد رحمتی و عقیلی شاهد چنین رفتاری از سوی سرمربی بودیم.

این دو مورد اصلاً با هم قابل مقایسه نیستند. آن‌ها اردو را ترک کردند ولی طارمی بی‌انضباطی نکرده و فقط نظرش را گفته است و مستحق چنین برخوردی نیست. من یک درخواستی از همه اهالی ورزش دارم و اینکه بیاییم این فرهنگ را جا بیندازیم که آدم‌هایی که صاحب جایگاه هستند و دید حرفه‌ای دارند اجازه داشته باشند راحت حرفشان را حتی در قامت مخالف بیان کنند.از اختلاف سلیقه ها نترسیم.چرا که در همه دنیا چنین مسائلی هست و اتفاقاً استقبال هم می‌شود.

آیا تیم ملی از این اتفاق ضرر می‌کند؟ آیا در اردوی تیم ملی صف بندی ایجاد نمی‌شود؟

اصلاً بحث این‌قدر مهم نیست که این صف بندی ها به وجود بیاید. همه در تیم‌ملی دنبال یک هدف هستند و آن هم صعود به جام جهانی است.هم بازیکنان و هم سرمربی می‌دانند که صعود به جام جهانی چقدر از نظر اعتباری برای همه مهم است. این موضوع هم خیلی زود حل می‌شود.

با این شرایط پیش‌بینی شما از بازی‌های اخیر تیم ملی مقابل لبنان و سوریه چیست؟

بازی‌های سختی هستند و به نظرم می‌توانند خطرناک باشند. حتی لبنان که تیمی ناشناخته تر است می‌تواند برای تیم ملی چالش ایجاد کند. با این حال معتقدم این نسل باید به راحتی آب خوردن به قطر سفر کند.تیم ملی هیچ چیزی برای صعود کم ندارد.

شما در مقطعی مشاور عالی مالک شهرخودرو شدید. همزمان با رفتن شما در این تیم زلزله شد و دو سرمربی قدیمی مقابل هم قرار گرفتند و تیم لیگ را بد شروع کرد. نظرتان در مورد رفتار میثاقیان و مهاجری چیست؟

تنها ۲۰ روز آن هم به اصرار دوستان مشترک قبول کردم در این باشگاه باشم اما اوضاع تیم را که دیدم از شهرخودرو فرار کردم.متأسفانه باز هم می‌گویم مقصر ما مشهدی‌ها هستیم که اجازه می‌دهیم از اختلاف ما دیگران شادی کنند و افراد بیایند در این شهر برای خودشان حکمرانی کنند. 

مهاجری اگر سر تمرین رفت قرارداد داشت و کارش غیر حرفه‌ای نبود و کار مدیران شهرخودرو غیر حرفه‌ای بود که همزمان با دو سرمربی قرارداد داشتند. 

آقای حمیداوی که به اصولی و بادامکی حمله می‌کند و خودش را فوتبالی می‌داند آیا نمی داند که نباید با دو سرمربی همزمان قرارداد داشت. تعجب می‌کنم آقایان چطور می‌خواهند تیمداری کنند.

فصل را هم بد شروع کردند. آیا می‌توانند تیم را جمع و جور کنند و در لیگ بمانند؟

با این شرایط سقوط شهرخودرو حتمی است مگر اینکه در ادامه راه شرایط تیم تغییر کند. آقایان معتقدند استان باید کمک کند تا تیم سر پا بماند اما خودشان کاری برای استان انجام نمی‌دهند. این نمی شود که شما به عنوان تیم خصوصی دائم از دیگران طلب کمک داشته باشید و خودتان کاری نکنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.