براساس نتایج نظرسنجی جدیدی، «اریک زمور» صاحب‌نظر راست افراطی فرانسه در کنار امانوئل ماکرون به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در آوریل راه می‌یابد و این تایید نظرسنجی‌های قبلی مبنی بر پیشی گرفتن زمور از مارین لوپن، رهبر راست افراطی فرانسه است.

چهره راستگرای فرانسه به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین، ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: «اریک زمور» که صحبت‌هایش در گفت‌وگوهای تلویزیونی فرانسه، نامش را بر سر زبان‌ها انداخته و اتهاماتی مبنی بر نفرت‌پراکنی را برای او به دنبال داشته، در ماه‌های اخیر با اظهارنظرهای تحریک آمیز درباره اسلام، مهاجران و زنان، یکه‌تاز رادیو و تلویزیون فرانسه بوده است.

نتایج نظرسنجی روزنامه لو فیگارو فرانسه نشان داد که زمور ۱۷ درصد از آرای دور اول را به دست می‌آورد که گرچه از آمار ۲۵ درصدی امانوئل ماکرون، رییس جمهور فعلی فرانسه، به شکل چشم‌گیری پایین‌تر است، اما از لوپن با ۱۶ درصد جلوتر است؛ خاویر برتران، کاندیدای محافظه کار نیز از ۱۳ درصد آرا برخوردار است، البته این مستلزم این است که خاویر برتران در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه فرانسه پیروز شود.

زمور و ماکرون هنوز به صورت رسمی اعلام نکرده‌اند که آیا نامزد خواهند شد یا خیر.

برای بیش از یک سال، نظرسنجی‌ها حاکی از آن بود که مارین لوپن، رهبر حزب "اجتماع ملی" فرانسه، به راحتی به دور دوم انتخابات راه می‌یابد و شاهد تکرار شرایط انتخابات ۲۰۱۷ خواهیم بود که در آن لوپن با ۲۱.۳ درصد از آرا به دور دوم راه یافت، اما نهایتا نتیجه را به آرای ۶۶.۱ درصدی ماکرون واگذار کرد.

اما در ماه گذشته دو نظرسنجی نشان داد که اریک زمور برای اولین بار در جایگاه دوم و بالاتر از لوپن، که حزب تحت رهبری‌اش، چندین دهه بر جناح راست افراطی فرانسه تسلط داشته است، قرار دارد.

یک نظرسنجی در ششم اکتبر سال جاری نیز نشان داد که این نویسنده و مجری و تحلیلگر تلویزیونی، در دور اول، ۱۷ درصد آرا را به دست خواهد آورد که چهار درصد بالاتر از آرای وی در نظرسنجی اواخر سپتامبر و جلوتر از لوپن با ۱۵ درصد آرا بود. نظرسنجی دیگری در ۲۲ اکتبر نیز زمور را با ۱۶ تا ۱۶.۵ درصد آرا، در تقابل با آرای ۱۵ تا ۱۶ درصدی لوپن، راه‌یافته به دور دوم انتخابات پیش‌رو دانست.

زمور در تازه‌ترین حلقه از مجموعه اظهارات جنجالی خود، در مصاحبه ای با "بی.‌اف.‌ام تی‌وی" در روز یکشنبه، درآمد کمتر زنان نسبت به مردان را ناشی از آن دانست که زن‌ها خود مشاغل کم‌ درآمدتری را انتخاب می‌کنند.

گرچه اریک زمور هنوز نامزدی رسمی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی را اعلام نکرده است، اما او به "بی.‌اف.‌ام تی‌وی" گفت که سازمانی ایجاد شده است که در حال آماده‌سازی نامزدی احتمالی وی است.

او گفت: همه چیز آماده است. تنها کاری که باید انجام دهم این است که تصمیم بگیرم و دکمه را فشار دهم، اما زمان و چگونگی‌ آن، با من است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.