۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
کد خبر: 776517

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران از افزایش ۲۰ درصدی مصرف گاز در بخش خانگی در یک هفته گذشته خبر داد و گفت: اکنون مصرف گاز بخش خانگی به ۴۸۰ میلیون متر مکعب در روز رسیده است.

افزایش ۲۰ درصدی مصرف گاز در ۷ روز گذشته

به گزارش قدس انلاین، «محمدرضا جولای» با اشاره به اینکه مصرف گاز بخش خانگی در هفته گذشته ۴۰۰ میلیون متر مکعب در روز بوده است، افزود: این رقم اکنون به ۴۸۰ میلیون متر مکعب افزایش داشته است.

وی ادامه‌داد:  مقایسه مصرف با سال گذشته درست نیست، زیرا سال گذشته دمای هوا بالاتر بود.

مدیر دیسپچینگ (مدیریت یکپارچه تولید، توزیع و مصرف) شرکت ملی گاز ایران اظهار داشت: از سه هفته پیش که بارش‌ها آغاز شده و همچنان ادامه دارد، افزایش ۱۰۰ درصدی در مصرف گاز نسبت به همین بازه زمانی در سال ۹۹ را شاهد بودیم، ضمن اینکه پیش‌بینی‌ها حاکی از کاهش ۲ درجه‌ای دما نسبت به پارسال دارد.

پیش از این نیز مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران هشدار داده بود که با مصرف بیش از حد گاز در بخش خانگی مواجه هستیم و پیش‌بینی می‌شود با توجه به برودت هوا، مصرف گاز در آینده به بیش از ۴۰۰ میلیون مترمکعب در روز برسد.

«مجید چگنی» گفت: با توجه به موج جدید سرما که اواخر هفته گذشته وارد کشور شد و بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون مترمکعب افزایش مصرف را در پی داشت، اکنون با مصرف بیش از حد گاز در بخش خانگی مواجه هستیم.

وی افزود: از آنجایی که کاهش محسوس دما را خواهیم داشت و پیش‌بینی می‌شود که افزایش مصرف همچنان در مناطق شمالی و شمال‌شرق ادامه داشته باشد، به‌طور طبیعی فشار بسیار سنگینی روی شبکه گاز وارد خواهد شد، ضمن آنکه بیشترین مصارف در مناطق شمالی کشور در سه استان مازندران، گلستان و گیلان، همچنین خراسان رضوی، شمالی و جنوبی بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.