سایت کنفدراسیون بسکتبال آسیا در گزارشی به عملکرد کاپیتان تیم ملی بانوان ایران در مسابقات دسته دوم کاپ آسیا پرداخته و اینکه با ۴۹ سال سن یکی از باانگیزه‌ترین بازیکنان ایران در این رقابت‌هاست.

گزارش کنفدراسیون بسکتبال آسیا از بانوی ۴۹ ساله ایران

به گزارش قدس آنلاین، مسابقات بسکتبال دسته دوم کاپ آسیا از سه روز پیش با حضور ۶ تیم به میزبانی امان اردن آغاز شد. تیم ملی بسکتبال بانوان ایران از جمله تیم های شرکت کننده است در این رقابت هاست که کاپیتانی ۴۹ ساله در ترکیب خود دارد و همین مسئله مورد توجه قرار گرفته است طوریکه سایت کنفدراسیون بسکتبال آسیا (فیبا آسیا) در گزارشی ضمن اشاره به عملکرد وی، گفتگویی هم با او داشته است.

گزارش فیبا آسیا از تینا عیسائیان با عنوان «بازیکنی با جاه طلبی بزرگ» و با این جمله که «برخی می گویند بهترین چیزها در زندگی ارزش انتظار را دارد و در مورد تینا عیسائیانِ ۴۹ ساله ایرانی، این تصور تا حد مطلق کشیده شده است»، آغاز شده است.

در ادامه این گزارش با اشاره به اینکه رویاهای ورزشی ممکن در طول زمان محو شوند اما نباید امید را از دست داد، یادآوری شده که عیسائیان از نوجوانی بسکتبال بازی می کرد و همیشه امیدوار بود بتواند روزی با تیم ملی کشورش حضور در یک تورنمنت بزرگ را تجربه کند. به همین دلیل است که او پس از پایان دادن به انتظار طاقت فرسا، روز افتتاحیه مسابقات دسته دوم کاپ آسیا در امان اردن را تا آخر عمر به یاد خواهد داشت.

در این روز از رقابت ها تیم ملی بسکتبال بانوان ایران در گروه اول مسابقات مقابل لبنان به میدان رفت و با نتیجه ۶۶ به ۶۴ متحمل شکست شد. عیسائیان یکی از بازیکنان ترکیب اصلی تیم ملی ایران در این بازی بود که ۱۴ امتیاز، ۱۳ ریباند، ۳ توپ ربایی و ۲ پاس منجر به گل را در کارنامه خود ثبت کرد.

بخشی از گزارش فیبا به شخصیت تینا عیسائیان پرداخته است و اینکه او شخصیت بزرگی دارد و در زمین بازی مدام با هم تیمی ها، بازیکنان حریف و داوران صحبت می کند. نفوذ و نقش او نقطه اصلی صحبت برای یک طرف ایرانی بوده است که پا به میدان گذاشته است تا به جهان نشان دهد که بازی خوبی دارد، حتی اگر آنها کاملاً قادر به ثبت پیروزی برابر لبنان یا سوریه نباشند.

مهمترین مسئله این است که بازیکنان ایران اینجا (اردن محل برگزاری مسابقات) هستند و نشان داده اند که می توانند ضربات مشت بزنند و در عین حال توانایی خود را در بازی با توپ با لباس تیمی متمایز خود به نمایش بگذارند.

فیبا آسیا همچنین گفتگویی با عیسائیان داشته است. این ملی پوش بسکتبال بانوان کشورمان با بیان اینکه مدت زیادی است که نتوانسته‌ایم در این مسابقات حضور داشته باشیم، گفت: من بسیار خوشحالم که می‌توانم کاری را که در مورد بسکتبال بانوان کشورم انجام می‌دهیم نشان دهم.
وی ادامه داد: حضور در امان با روسری و یونیفورم خاص در زمین برای ما نیز بسیار مهم است. انتظار ۴۷ ساله مدت زمان زیادی است اما بازی در خارج از کشور و ابراز وجود بسیار مهم است و ما خوشحالیم که فرصت دارند.

عیسائیان همچنین در مورد سن خود اینگونه گفته است: این برای من فقط یک عدد است. مهمتر از همه این است که من همیشه آماده بازی می شوم و نشان می دهم که می توانم کارهای خوبی در زمین برای تیم انجام دهم.

این بازیکن تاکید کرده است: من هنوز چیزهای زیادی دارم که می خواهم به آنها برسم.

در بخش پایانی این گزارش به تمرکز تینا عیسائیان برای کسب اولین پیروزی در مسابقات و صعود به مرحله نیمه نهایی اشاره شده است.

تیم ملی بسکتبال بانوان ایران با شکست برابر لبنان و سوریه و کسب جایگاه سوم به کار خود در مرحله گروهی مسابقات دسته دوم کاپ آسیا پایان داد. ملی پوشان کشورمان امروز چهارشنبه باید با اندونزی تیم دوم گروه مقابل بازی کنند تا در صورت کسب برتری راهی مرحله نیمه نهایی شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.