وزیر کشور ساماندهی معتادان متجاهر را اولویتی جدی در کشور دانست و گفت: بخش مهمی از مسئولیت ساماندهی این افراد در شهر تهران به شهرداری تهران واگذار شده و امید بر این است که با ظرفیت سازی مناسب، شاهد اقدامات رو به جلو در این عرصه مهم باشیم.

 ساماندهی معتادان متجاهر اولویت جدی کشور است

به گزارش قدس آنلاین، در نشست بررسی راهکارهای رسیدگی به وضیعت معتادان متجاهر که با حضور وحیدی وزیر کشور، زاکانی شهردار تهران، منصوری استاندار تهران، قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور، سرتیپ رضائی جانشین ناجا، سرتیپ رحیمی رئیس پلیس تهران و نمایندگان عالی دیگر دستگاه های ذیربط در محل وزارت کشور برگزار شد؛ آخرین وضعیت رسیدگی به معتادان متجاهر و اسکان آنان با توجه به آغاز فصل سرد سال، مورد بررسی دقیق و کارشناسی قرار گرفت.

وحیدی با تبیین مأموریت دستگاه مسئول در امر اسکان معتادان متجاهر در سطح شهر تهران، گفت: واقعیت امر این است که حضور معتادان متجاهر در سطح شهر، باعث سلب آرامش و آسایش شهروندان عزیز کشورمان شده است.

وی در این خصوص گفت: باید با اسکان به موقع معتادان متجاهر، چهره شهر را تمیز و سالم نگه داریم.

وزیر کشور با بیان اینکه در اسکان معتادان متجاهر بایستی عواملی نظیر؛ ظرفیت های کنونی اسکان، مدت ماندگاری، طول دوره درمان و در نهایت برنامه بلند مدت ماندگاری معتادان به صورت بازگشت به زندگی عادی مورد توجه قرار گیرد؛ گفت: طبق گزارش های ارائه شده هم اکنون بخش عمده ظرفیت های اسکان در حوزه معتادان متجاهر تکمیل شده و باید در این خصوص ظرفیت سازی صورت گیرد.

روش های درمانی مؤثر و کارآمد از دیگر محورهای مورد اشاره وحیدی در این نشست بود و تصریح کرد: در وهله نخست باید بررسی کنیم که آیا روش های موجود درمانی که عمدتا متادون محور است کارآمد و اثربخش بوده است یا نه و در گام بعدی به سمت اتخاذ اقدامات موثرتر حرکت کنیم.

موضوع طول درمان هم از دیگر تاکیدات وزیر کشور بود و در این خصوص خاطرنشان کرد: طول درمان که در شرایط حاضر سه ماهه است باید مورد سنجش دقیق علمی قرار گیرد و با توجه به تجربیات جهانی افزایش این بازه زمانی حتی تا یک سال مورد بررسی و امکان سنجی قرار گیرد.

وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: در موضوع ساماندهی معتادان باید از ظرفیت های فرهنگی و مردمی هم استفاده لازم به عمل آید و صرفا نباید نگاه به سمت دولت و نهادهای اجرایی و حاکمیتی باشد.

وحیدی در پایان صحبت های خود با تاکید بر اینکه در زمینه ساماندهی معتادان متجاهر بایستی برنامه مدون و بلندمدت داشته باشیم؛ گفت: یکی از مسائل بسیار اساسی در این زمینه موضوع اشتغال است و باید برای اشتغال کوتاه مدت (در طول دوره درمان) و همچنین اشتغال بلندمدت در بخش تولید، برنامه داشته باشیم.

گفتنی است در این جلسه درخصوص سهم و نقش دستگاه های مختلف در روند ساماندهی معتادان متجاهر از جمله در شهر تهران، هماهنگی بعمل آمد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.