خبرنگار روزنامه آمریکایی به نقل از منبعی اعلام کرد تاریخ سفر «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس اتمی به تهران در حال نهایی شدن است.

تاریخ سفر گروسی به تهران در حال نهایی شدن است

به گزارش قدس آنلاین، خبرنگار روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» در توییتی به نقل از یک منبع اعلام کرد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید کرده که ایران از «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس برای سفر به تهران دعوت کرده و به نقل از این منبع افزود تاریخ سفر گروسی در حال نهایی شدن است. 

«لارنس نورمن» در ادامه به نقل از همین منبع افزود بخشی از تاخیر در تاریخ سفر گروسی به تهران به دلیل در قرنطینه قرار گرفتن «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران در پی ابتلا به کرونا بوده است. 

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه ایران امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران در خصوص سفر گروسی به تهران گفت : آقای گروسی مراودات نزدیکی با سازمان انرژی اتمی و هم با دوستان ما در سفارت در وین دارد و از ایشان دعوت شده و تاریخ برای سفر ایشان پیشنهاد شده و به زودی ان‌شاءالله عازم ایران خواهد بود. منتظر پاسخ ایشان هستیم.

خطیب‌زاده خاطرنشان کرد: مراودات فنی ایران و آژانس در مسیر خوبی در جریان است و وی در این سفر علاوه بر رئیس سازمان انرژی اتمی با وزیر خارجه نیز دیدار خواهد کرد.

سفر آتی مدیرکل آژانس اتمی به تهران، دومین سفر وی در دولت سیزدهم است. وی ۲۱ شهریورماه در تهران با «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی دیدار و گفت‌وگو کرد و در پایان دو طرف بیانیه مشترکی را منتشر کردند. 

محمد اسلامی پس از این دیدار در جمع خبرنگاران گفت: امروز به دعوت سازمان انرژی اتمی آقای رافائل گروسی به تهران تشریف آوردند و مذاکرات خوب و سازنده‌ای را انجام دادیم. روح حاکم بر مذاکرات ایجاد فرصت برای توسعه همکاری‌ها در چارچوب موازین و مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

وی افزود: کل مسائل فیمابین اساساً فنی است و هیچگونه مسائل سیاسی، جایگاهی را در روابط نخواهد داشت. توافق کردیم مدیرکل آژانس در آینده نزدیک به تهران سفر و مذاکرات را در سطوح مختلف انجام دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.