۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸
کد خبر: 777243

طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری شاهد وقوع سیلاب در مازندران هستیم که باتوجه به احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و وقوع سیلاب در مازندران، مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

سیلابی دیگر در راه مازندران

به گزارش قدس آنلاین، طی روزهای گذشته شاهد وقوع سیلاب در شهرهای غربی استان بودیم که براساس گزارش مدیریت بحران سیلاب به پنج شهرستان رامسر، نوشهر، چالوس، عباس‌آباد و تنکابن خسارت وارد کرد.

براساس هشدار هواشناسی طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری نیز شاهد بارش شدید باران در استان هستیم که احتمال وقوع سیلاب و بالا آمدن آب رودخانه‌ها در این زمینه هشدارهای لازم داده شده است.

* آغاز بارش‌ها از فردا در مازندران

سیدمحمدرضا رضوی امروز درباره پیش‌بینی وضعیت جوی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: امروز شاهد آسمانی صاف تا نیمه‌ابری و از اواخر شب از سمت غرب استان ابری و وزش باد، با احتمال رگبار باران و روز سه‌شنبه شاهد بارندگی و کاهش محسوس دمای هوا هستیم.

وی با اشاره به هشدار سطح نارنجی(جهت آمادگی) هواشناسی مازندران، افزود: با شکل‌گیری و تقویت جریانات سرد و مرطوب شمالی و عبور امواج در تراز میانی جو، از روز سه‌شنبه ۲۵ تا صبح چهارشنبه ۲۶ آبان ماه امسال شاهد بارش باران (گاهی به‌صورت رگباری)، وزش باد شدید موقتی، مواج شدن دریا،کاهش محسوس دما (بین ۵ تا ۱۰ درجه)، رعدوبرق، در مناطق مرتفع بالای ۱۰۰۰متر با بارش برف و احتمال تگرگ هستیم.

مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه این سامانه سرد و بارشی سطح استان را فرامی‌گیرد، اضافه کرد: آب‌گرفتگی معابر، بالاآمدن و سیلابی شدن آب رودخانه‌ها، مه‌آلود شدن، کاهش دید، لغزندگی ، ریزش سنگ، رانش زمین و اختلال در جاده‏‌ها و محورهای کوهستانی هستیم.

این مسوول تصریح کرد: باتوجه به این شرایط توصیه بر پاک‌سازی کانال‌های هدایت آب‌های سطحی در شهرها، مقاوم‏‌سازی سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای، پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات و آماده‌سازی سیستم گرمایشی دامداری، مرغداری و گلخانه‌ها است.

رضوی یادآور شد: براساس نقشه‌های هواشناسی روزهای پایانی هفته جاری آسمان مازندران به‌صورت صاف تا نیمه‌ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان گفت: دریای مازندران طی این مدت به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

* هشدار ریزش و رانش در مناطق کوهستانی مازندران

یدالله جهان‌تاب رئیس پلیس راه مازندران نیز درباره آخرین وضعیت جاده‌های مازندران در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: تردد خودروها در تمام محورهای مازندران برقرار است.

وی با تاکید بر ضرورت پرهیز از ترددهای غیرضروری در محورهای مازندران، خاطرنشان کرد: باتوجه به کاهش دید و بارش برف و باران  محورهای کوهستانی استان احتمال ریزش و رانش در محورها وجود دارد که لازم است توصیه‌ها جدی گرفته شود.

*احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و  وقوع سیلاب در مازندران

براساس اطلاعیه شرکت آب منطقه‌ای مازندران با توجه به اخطاریه هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی در تاریخ ۲۳  آبان ماه و نفوذ سامانه امواج پر فشار به استان مازندران، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و وقوع سیلاب در استان از صبح سه‌شنبه ۲۵ تا عصر چهارشنبه ۲۶ آبان ماه در استان وجود دارد.

براین اساس صبح سه‌شنبه ۲۵ تا عصر چهارشنبه ۲۶ آبان ماه، بارندگی، در نواحی سرد، ریزش برف،کاهش محسوس دما ، رعد و برق ودر برخی نقاط وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

طی این مدت، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی برخی معابر، اختلال در تردد جاده‌ای و در برخی نقاط کاهش محسوس دید دور از انتظار نیست.

باتوجه به احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و  وقوع سیلاب در مازندران،  مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.