رییس بهینه سازی مصرف گاز در شرکت گاز خراسان گفت: اگر مردم در روزهای پیک سرما فقط ۱۰ درصد در مصرف گاز صرفه جویی کنند در کلان مصرف استان تا شش میلیون مترمکعب در روز صرفه جویی می شود.

پایداری گازطبیعی در  خراسان رضوی نیازمند صرفه جویی ۱۰درصدی بخش خانگی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از شرکت گاز استان خراسان رضوی، حمیدرضا افشون با اعلام این مطلب گفت: متاسفانه در روزهای پیک سرما شاهد مصرف بی‌رویه گازطبیعی در بخش های مختلف به ویژه خانگی و عمومی هستیم.
وی با بیان این مطلب که مصرف گاز طبیعی بخش خانگی و عمومی استان در روزهای سرد سال به حدود ۶۰ میلیون مترمکعب در روز می‌رسد گفت: اگر مشترکین خانگی در روزهای سرد سال فقط ۱۰ درصد صرفه جویی کنند زمینه پایداری گاز طبیعی برای تمام بخش ها ممکن می شود.
رییس بهینه سازی مصرف گاز در شرکت گاز خراسان، صرفه جویی در مصرف گاز را کمک به اشتغال و حفظ زنجیره تولید دانست و ادامه داد: این صرفه‌جویی با راهکارهای ساده همانند استفاده از پوشش گرم زمستانی در منزل، توجه به برچسب انرژی، عدم استفاده از شومینه به دلیل راندمان و ایمنی پایین، نصب پرده بر روی پنچره ها و درب ورودی، خاموش کردن وسایل گرمایشی اتاق های بدون استفاده، نصب درزگیر در پنجره‌ها و درب‌ها، عایق‌کاری لوله‌های‌ آب گرم موتورخانه مرکزی و بستن خروجی کانال های کولر در زمستان ممکن است.
افشون میزان مصرف گاز طبیعی بخش خانگی ایران را چهار برابر مصرف گاز خانگی روسیه اعلام کرد و گفت: این موضوع در دو بخش قابل بررسی است. بخش اول تاسیسات و تجهیزات گازسوز و بخش دوم فرهنگ مصرف است. به‌عنوان مثال بخاری های موجود در بازار به طور میانگین روزانه حدود ۱۰ مترمکعب گاز مصرف می کنند که می‌توان با خاموش کردن یک بخاری تا ۳۰۰ مترمکعب در مجموع مصرف گاز هر ماه صرفه جویی کرد.
وی افزود: در سامانه‌ موتورخانه و پکیج نیز جدای از مباحث مرتبط با بهینه سازی و ارتقای راندمان موتورخانه ها که به صورت جدید در دستور کار قرار دارد کاهش دو درجه‌ای دمای محیط می‌تواند موجب صرفه‌جویی شش درصدی گازطبیعی مشترکین می شود.
رییس بهینه سازی مصرف گاز در شرکت گاز خراسان رضوی گفت: گازطبیعی نیاز فردای کودکانمان است باید در مصرف آن صرفه جویی کنیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.