«جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا درباره خرید سامانه پدافند هوایی اس-۴۰۰ روسیه توسط هند اعلام کرد، نگرانی واشنگتن درباره این موضوع همچنان ادامه دارد.

ابراز نگرانی پنتاگون از خرید اس-۴۰۰ توسط هند

به گزارش قدس آنلاین، در شرایطی که خبرها از آغاز روند تحویل اس-۴۰۰ مسکو به دهلی نو حکایت دارد، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) درباره اقدام هند برای خرید این سامانه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری تاس، ژنرال جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در نشست خبری در جمع خبرنگاران در واشنگتن، با سوالی درباره انتشار گزارش‌ها در خصوص آغاز روند تحویل اس-۴۰۰ به هند مواجه شد.

به رغم فشارهای آمریکا به هند درباره خرید اس-۴۰۰، رئیس «سازمان فدرال همکاری نظامی-فنی» روسیه در جریان نمایشگاه هوایی دبی اعلام کرد که تحویل سامانه پدافند هوایی اس-۴۰۰ به دهلی نو آغاز شده و جلوتر از برنامه زمان‌بندی قبلی پیش می‌رود.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در نشست خبری در واشنگتن در این باره گفت: «من فکر می‌کنم که ما با شرکای هندی‌مان در مورد نگرانی خود درباره این سیستم (اس-۴۰۰) بسیار شفاف بوده‌ایم. هیچ حرف جدیدی برای گفتن (درباره این موضوع) ندارم».

سخنگوی پنتاگون افزود: «ما قطعا در مورد آن سیستم (اس-۴۰۰) نگرانی‌هایی داریم اما من هیچ چیز جدیدی برای شما (برای صحبت درباره موضع پنتاگون در خصوص خرید اس-۴۰۰ توسط هند) ندارم».

بنا بر گزارش خبرگزاری تاس، هند سال ۲۰۱۵ قصدش را برای خرید اس-۴۰۰ اعلام کرد و در جریان سفر اکتبر ۲۰۱۸ رئیس‌جمهور روسیه به دهلی نو، قرارداد ۵.۴۳ میلیارد دلاری برای تحویل ۵ سامانه اس-۴۰۰ امضا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.