معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های حضوری مدارس الزامی است، گفت: این مصوبه تصمیم ملی است به همین علت غیبت هیچ دانش‌آموزی در کلاس درس حضوری پذیرفته نخواهد بود.

آموزش حضوری همه مقاطع تحصیلی  در خراسان رضوی/بازگشایی مدارس مطالبه دانش‌آموزان و خانواده‌ها  است

به گزارش قدس آنلاین، رضا صابری تولایی  اظهار کرد: براساس الگوی فعالیت‌های آموزشی و تربیتی که توسط وزرات آموزش و پرورش در شهریور ماه به استان‌های کشور ابلاغ شد، مدارس مناطق روستایی و عشایری کمتر از ۱۵ نفر و مدارس فنی‌ وحرفه‌ای برای دروس عملی و کارگاهی از سه مهر بازگشایی شد. همچنین تصمیم بر این شد که مدارس مقطع متوسطه دوم از نیمه آبان و سایر مقاطع ابتدایی و متوسطه اول از ابتدای آذر فعالیت خود را آغاز کند.

وی افزود:  این مصوبه تصمیمی ملی است؛ به همین علت غیبت هیچ دانش آموزی در کلاس درس حضوری پذیرفته نخواهد بود و تنها دانش آموزانی که بیماری زمینه ای دارند یا جزو موارد خاص هستند، با تایید پزشک معتمد آموزش و پرورش می توانند در کلاس حضوری شرکت نکنند. این سخت‌گیری به این جهت است که بازگشایی مدارس مطالبه دانش‌آموزان و خانواده‌ها بود زیرا فرزندان آن‌ها نیاز به حضور در کلاس درس و آموزش به صورت حضوری دارند. 

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: شرایط حضور دانش آموزان بر این اساس است که مدارس با جمعیت دانش آموزی بالای ۱۵ نفر در هر کلاس گروه بندی شده و در قالب روزهای زوج و فرد در کلاس حضور می‌یابند تا تراکم دانش‌‎آموزی برای آموزش حضوری کاهش پیدا کند. 

صابری تاکید کرد: زمان جلسات آموزش حضوری در مقطع متوسطه اول و دوم سه جلسه ۶۰ دقیقه ای خواهد بود که بین هر جلسه زمان استراحت دانش‌آموزان ۱۵ دقیقه است. کلاس های مقطع ابتدایی نیز به  صورت سه جلسه ۴۵‌ دقیقه ای با احتساب ۱۵ دقیقه زنگ تفریح بعد از هر کلاس محاسبه می شود.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان و معلمان در مدرسه ملزم به استفاده از ماسک هستند، تصریح کرد: اولویت آموزش ‌و پرورش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تامین سلامت دانش‌آموزان و همکاران در مدارس است. بر همین اساس نظارت‌ در این خصوص به صورت مداوم وجود خواهد داشت. خوشبختانه واکسیناسیون فرهنگیان و دانش‌آموزان تقریبا در مراحل پایانی است که این اتفاق ضریب ایمنی همکاران و دانش‌آموزان را افزایش خواهد داد.

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: آموزش‌های مجازی بخش اجتناب‌ناپذیر از فرایند آموزش تلقی می‌شود. آنجا که آموزش به صورت حضوری است، آموزش مجازی به عنوان آموزش مکمل و فوق برنامه خواهد بود.

وی اضافه کرد: در استان و در مقطع متوسطه اول ۳۳۵‌ هزار دانش آموز و در مقطع ابتدایی ۸۰۰ هزار دانش آموز در استان مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد بیش از ۵۰ درصد دانش آموزان مشهدی هستند. در حال حاضر جمعیت دانش آموزی مشهد که قرار است از ابتدای آذر در کلاس درس حضوری شرکت کنند، بیش از ۵۶۷ هزار و ۵۰۰ نفر خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.