مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: متعهد به هنر پاک، سالم، انقلابی، ایرانی‌اسلامی و خانواده‌محور هستم.

متعهد به هنر پاک و انقلابی هستم

به گزارش قدس آنلاین، محمد حسین‌زاده عیش‌آبادی در مراسم معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی که چهارشنبه، ۲۶ آبان، در مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) مشهد برگزار شد، اظهار کرد: به دست گرفتن سکان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بدون کمک و پشتیبانی همکاران در اداره کل و بدون کمک و مشورت و پشتیبانی اهالی فرهنگ، هنر، رسانه، مسجد و قرآن امکان‌پذیز نیست.

وی با بیان اینکه تنها یک فرد به مجموعه اضافه شده است، ادامه داد: این فرد اگر بتواند همدلی و هماهنگی ایجاد کند و اهالی فرهنگ و هنر را با یک تعامل سازنده همراه کند، تحول اتفاق می‌افتد.

حسین‌‎زاده با اشاره به اسوه‌ها و شهدای فرهنگ و هنر در دیار خراسان تصریح کرد: خراسان دیار فردوسی است. هنر فردوسی رستم‌پروری است. ما کم رستم در این دیار نداریم و باید از ابراز هنر برای الگو شدن این قهرمانان استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هنر می‌تواند تعالی‌بخش سبک زندگی ایرانی و اسلامی بوده و فرهنگ و رسانه سرعت‌دهنده و جهت‌دهنده آن باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به خط‌مشی خود در مدیریت فرهنگی استان، بیان کرد: پیام مهم امام خمینی(ره) به هنرمندان این بود که «به هنری باید پرداخت که راه ستیز با جهان‌خواران شرق و غرب و در رأس آنان امریکا و شوروری را بیاموزد. هنرمندان ما تنها زمانی می‌توانند بی‌دغدغه کوله‌بار مسئولیت و امانتشان را زمین بگذارند که مطمئن باشند مردمشان بدون اتکا به غیر تنها در چارچوب مکتبشان به حیات جاویدان رسیده‌اند و هنرمندان ما در جبهه‌های دفاع مقدسمان اینگونه بودند تا به آن جایگاه والا شتافتند و برای خدا و عزت و سعادت مردمشان جنگیدند و در راه پیروزی اسلام عزیز تمام مدعیان هنر بی‌درد را رسوا نمودند». بر این اساس من متعهد به هنر پاک، سالم، انقلابی، ایرانی‌ اسلامی و خانواده‌محور هستم و اگر غیر از این بود، دوستان تذکر داده و از باب امر به معروف و نهی از منکر موضوعات را مطالبه کنند.

حسین‌زاده گفت: به ظاهر کمی جوانم، پس کمی خطا را از من بپذیرید اما اگر به تذکرها و دلسوزی‌ها گوش ندادم، تذکرهای محکم‌تری بدهید. من اهل گفت‌وگو و نشست و برخاست با فضای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای هستم.

وی با بیان اینکه بسیاری از اهالی فرهنگی در استان در کف میدان فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: اگر این افراد که در مساجد، هیات‌های مذهبی و کانون‌های هنری به ویژه در شهرستان‌های محروم فعالیت‌ می‌کنند، به رسمیت شناخته شده، تقویت‌ شده و دیده‌ شوند، برای هنرمندان حرفه‌ای بازوی ارزشمندی می‌شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه در بسیاری از شهرستان‌های خراسان رضوی امکانات برای توزیع و انتشار یک کتاب هم وجود ندارد، گفت: یا باید کتابفروشی ایجاد کنیم یا باید از ابزارهای مردمی استفاده کنیم که این به سایر هنرها نیز اشاعه پیدا می‌کند. اگر قرار است تحولی اتفاق بیفتد، با کمک جریان فرهنگی هنری انقلاب اسلامی انجام می‌شود.

سرانه فرهنگی خراسان رضوی پایین است

یوسف امینی، قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: ظرفیت‌های فرهنگی خراسان ملی و بین‌المللی است و این استان در عرصه فرهنگ و هنر ظرفیت‌هایی فراتر از یک واحد سیاسی صرف دارد.

وی با اشاره به مزیت‌های فرهنگی و هنری استان افزود: بزرگ‌ترین مزیت فرهنگی استان وجود مقدس امام رضا(ع) است که در کنار آن نشان پایتخت فرهنگی ایران را کسب کرده‌ایم. همچنین در عرصه‌های دیگر از جمله دیپلماسی فرهنگی با توجه مرزهای مشترکی که با کشورهای فارسی‌زبان همسایه داریم، ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد.

امینی با بیان اینکه خراسان رضوی و مشهد پایتخت قرآنی کشور است، تصریح کرد: همچنین مکاتب هنری در موسیقی مقامی و آیینی ۲ جایگاه ویژه استان است که معرف هنر موسیقی اصیل ایرانی در عرصه جهانی است.

وی حضور هنرمندان جوان و اساتید پیشکسوت در همه عرصه‌های فرهنگی و هنری و رسانه‌های استان را از دیگر ظرفیت‌های خراسان رضوی برشمرد که تاکنون توانسته‌ افتخارات زیادی برای استان کسب کند.

قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: البته محدودیت‌ها و محرومیت‌هایی نیز در عرصه فرهنگ و هنر استان وجود دارد که از نمونه‌های آن می‌توان به کمبود در حوزه زیرساخت‌ها، منابع مالی و منابع انسانی اشاره کرد. خراسان رضوی با توجه به ظرفیت‌های خود از سرانه فرهنگی پایینی برخوردار است و همکاران ما در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیاری از شهرستان‌ها با کمترین تجهیزات و امکانات فعالیت می‌کنند که نیاز به توجه ویژه دارد.

وی اضافه کرد: با این حال امید است در دوره جدید با مدیریت جدید تحول‌گرا، انقلابی و جهادی و با وفاق و همدلی همه همکاران شاهد تحولات جدید در حوزه فرهنگ و هنر استان باشیم و بتوانیم گام‌هایی در راستای عمل به خواسته‌های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ و هنر برداریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.