معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: با پیگیریهای انجام گرفته از طریق سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، اعتبارات در بخش حمایتهای یارانه ای از واحدهای صنعتی خرد در داخل و خارج از شهرکهای صنعتی استان از ابتدای سال تاکنون ۱۷ برابر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

اعتبارات یارانه‌ای صنایع کوچک در خراسان رضوی ۱۷ برابر افزایش یافته است

به گزارش قدس انلاین ، محمد احسانی روز شنبه در سومین نشست تخصصی تجاری و سرمایه گذاری مشترک که با حضور بیش از ۶۰ نفر از بازرگانان، صنعتگران و صاحبان سرمایه از کشور افغانستان و ایران در مجل شهرک فناوری صنایع غذایی و بیوتکنولوژی مشهد برگزار شد افزود: با توجه به اهمیت روابط تجاری با کشورهای همسایه در راستای توسعه صادرات غیرنفتی از ابتدای سال اتفاقات خوبی در این حوزه رقم خورده است.

وی اضافه کرد: میزان حمایت شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی از واحدهای صنعتی کوچک در سال گذشته ۱۵ تا ۳۰ درصد بوده اما با افزایش اعتبارات در این بخش طی سال جاری این حمایتها به ۸۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی از جمله حمایتهای این شرکت از صنایع خرد و کوچک را کمک به ثبت برند، بازدیدهای میدانی برای شناسایی بازار محصولات صادراتی، تامین هزینه خرید دفتر و انبار و سردخانه در کشورهای هدف صادراتی، هزینه های ورود به فهرست واحدهای صنعتی معتبر در کشورهای دیگر، خرید اسناد مناقصه، تهیه کاتالوگ به زبان انگلیسی، کمک هزینه تبلیغات شهری و رسانه ای، اخذ غرفه در نمایشگاه های خارجی یا بازدید از آنها، پذیرش هیاتهای خارجی برای بازدید از نمایشگاه های داخلی برشمرد.

احسانی افزود: برای توسعه تبادلات تجاری با کشورهای همسایه، امسال منطقه بندی از سوی سازمان صنایع کوچک بین استانهای مختلف انجام گرفت که خراسان رضوی موظف به متمرکز شدن روی بازار کشور افغانستان و افزایش مراودات تجاری با این کشور شد.

وی اضافه کرد: در خراسان رضوی همانند گذشته تعاملات با افغانستان در تامین مواد اولیه و ماشین آلات ادامه خواهد یافت و حتی مشاوران این استان در حوزه ارایه خدمات فنی و مهندسی آماده همکاری با آن کشور و توسعه اقدامات خود در این زمینه هستند.

مدیرکل دفتر اشتغال و سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست، ارتباطات انسانی بین مردم ایران و افغانستان و حفظ ارتباطات تجاری با این کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: تلاش خراسان رضوی براساس سیاستهای ملی تسهیل فرآیندها برای جذب سرمایه گذاران افغانستانی در استان است.

مهدی تقوایی با اشاره به تاکید رییس جمهوری مبنی بر توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه افزود: استاندار خراسان رضوی در هفته های اخیر به افغانستان سفر کرده است تا بسترهای حفظ ارتباطات تجاری با آن کشور فراهم شود ضمن این که خراسان رضوی برای جذب سرمایه گذاران افغانستانی تمام حمایتهای لازم را در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: مشوقهایی برای سرمایه گذاران خارجی در ایران ایجاد و تلاش فراوانی انجام گرفته تا بتوان فرآیند ثبت شرکتهای خارجی را در کمترین زمان ممکن در خراسان رضوی انجام داد.

مدیرکل دفتر اشتغال و سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی گفت: هم اینک از طریق پنجره واحد فیزیکی کسب و کار مستقر در ساختمان ساپکو مشهد که نمایندگان همه سازمانهای مجوز دهنده در آن مستقر هستند طی کمتر از ۱۰ دقیقه یک شرکت خارجی در استان به ثبت می رسد.

تقوایی افزود: با پیگیریهای این استان سقف سرمایه‌گذاری یا سپرده‌گذاری بلندمدت ۲۵۰ هزار دلاری به منظور صدور مجوز اقامت پنج‌ساله برای خارجی‌ها به ۱۵۰ هزار دلار کاهش می یابد.

وی تسهیل فرآیندها در ثبت دفتر صادراتی توسط سرمایه گذاران افغانستانی، تسهیل تردد کامیونهای صادراتی و ترانزیتی در مرز دوغارون و فرآیندهای مربوط به کسب و کار در خراسان رضوی را از بسترهایی برشمرد که برای جذب سرمایه گذاران خارجی در استان مهیا شده است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.