دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی گفت: قانون کار سندی است که اگر به درستی اجرا شود همه مشکلات کارگران، بازنشستگان و مستمری بگیران حل می‌شود.

 اجرای درست قانون کار مشکلات را حل می‌کند

به گزارش قدس انلاین، سید حسین رسولی روز شنبه در گردهمایی جمعی از کارگران و بازنشستگان جامعه کارگری مشهد به مناسبت فرارسیدن سالروز تاسیس قانون کار افزود: ۲۹ آبان سالروز تصویب قانون کار است و بعد از قانون اساسی حیات کارگران بستگی به حفظ این قانون دارد.

وی ادامه داد: ما می‌گوییم قانون کار را تکمیل و اجرا کنید کارگران بیشترین خدمت را به انقلاب کردند و اساس انقلاب حمایت از محرومان بوده است ولی این قشر هم اینک در تگناست، بیکاری، زیاد و حقوق، ناکافی است و کارگران تامین شغلی هم ندارند.

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی گفت: معتقدیم قانون کار اجرا نمی‌شود و ظرفیتهای آن مغفول مانده است و در کارهای دائمی قرارداد موقت نباید منعقد شود و از دولت انقلابی و جهادی درخواست می‌کنیم جلوی این کار را بگیرد و طرحی که ۳۸ نماینده مجلس دنبال می‌کنند تا در روستاها پرداخت حقوق توافقی باشد ظلم به کارگران است و تبعات دارد.

رسولی افزود: از دیگر درخواستهای ما این است که سه جانبه گرایی باید به درستی اجرا شود و تعداد نمایندگان دولت، کارگران و کارفرمایان در نشستها و جلسات مساوی باشد و بدهی ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی نیز پرداخت شود.

دبیر خانه کارگر خراسان رضوی: اجرای درست قانون کار مشکلات را حل می‌کند

وی اضافه کرد: از شورای عالی کار درخواست می‌کنیم نشست افزایش حقوق کارگران را برگزار کند چون هر چند در ابتدای سال یک بار حقوق افزایش یافته  اما طی این مدت چند مرتبه همه چیز گران شده است و شورای عالی کار باید جلسه تشکیل دهد و حقوق را بر اساس تورم تعیین کند.

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی گفت: ما همچنین مخالف واگذاری بانک رفاه کارگران هستیم و نباید این بانک واگذار شود.همچنین عده زیادی از کارگران سهام عدالت نگرفته اند که برای آنها هم باید اقدام کرد و قانون همسان سازی حقوق نیز باید اجرا شود.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.