رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور گفت: ماهانه بیش از ۸۰ میلیون خدمت از سوی جامعه پزشکی به مردم ارائه می‌شود و در هیچ زمینه ای نیاز به اعزام بیمار به خارج نداریم.

نیازی به اعزام بیمار به خارج نیست

به گزارش قدس آنلاین، محمد رئیس زاده روز دوشنبه در نشست خبری که در محل سازمان برگزار شد، افزود: آموزش تئوریک از سال‌های گذشته در حوزه بهداشت و درمان ادغام شده و افتخارات زیادی در این حوزه داریم بطوریکه در گذشته بیماران برای درمان به خارج از کشور اعزام می شدند و اکنون به دلیل کیفیت آموزش پزشکی، سالانه بالای ۱۵۰ هزار بیمار خارجی برای درمان به ایران می آیند و پزشکی ما پیشرفت های زیادی در بخش درمان کرده است.

وی اظهار داشت: ماهانه بیش از ۸۰ میلیون خدمت از سوی جامعه پزشکی به مردم ارائه می شود و در هیچ زمینه ای نیاز به اعزام بیمار به خارج نداریم.

رئیس زاده همچنین ادغام آموزش پزشکی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را در شرایط کنونی به صلاح نیست و تاکید کرد: چرا ما ادغام آموزش در صنعت را در وزارت علوم  نمی بینیم، در حالیکه در گذشته آموزش پزشکی در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حوزه های مربوطه وزارت علوم ادغام شده و از وزیر علوم درخواست می کنیم حد و حدود و حریم وزارتخانه را رعایت کند.

وی ادامه داد: نظرت کارشناسی در مورد طرح مطرح شده از سوی وزارت علوم باید توسط وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی مورد بررسی و توجه قرار گیرد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.