رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: پس از چندسال کاهش آمار تصادفات منجر به جرح و فوت، این آمار از ابتداء امسال روند صعودی به خود گرفته که زنگ خطری برای حوزه ترافیکی مشهد است.

رشد نگران‌کننده آمار تصادفات در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، ایمان فرهمندی با گرامیداشت روز یادمان قربانیان حوادث ترافیکی، اظهارکرد: یکی از تبعات زندگی شهری و استفاده از خودروها، آسیب‌ها، خسارات و تلفات جانی و مالی ناشی از آن است.

وی افزود: یک‌سوی این خسارات مربوط به زیرساخت‌ها و وسایل نقلیه و سوی دیگر، تلفات انسانی است که بسیار اثرگذار بوده و اثرات سوء روانی، اقتصادی و اجتماعی بر خانواده و سطح جامعه پیرامونی فرد دارد.

فرهمندی با بیان اینکه ایمن‌سازی و جلوگیری از وقوع حوادث، وظیفه‌ای برای مدیران شهری و حوزه حمل‌ونقل و ترافیک است، گفت: نگاه ویژه‌ای به موضوع ایمن‌سازی باید داشته باشیم که این ایمن‌سازی شامل زیرساخت‌ها و خودروها می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: در کنار اقدامات یاد شده، ارائه آموزش به کاربران شبکه راه‌ها و ترافیک، اعم از رانندگان و عابران پیاده، راکبان موتورسیکلت و مسافران نیز باید در دستورکار قرار گیرد تا بتوانیم به کمک یکدیگر، تعداد و شدت آسیب‌های ناشی از تصادفات را کاهش دهیم.

 فرهمندی با بیان اینکه براساس آمار، پس از یک دوره چندین ساله که شاهد کاهش آمار تصادفات بودیم، این آمار امسال روند صعودی به خود گرفته است، گفت: به‌عنوان مثال، تعداد مجروحین ناشی از تصادفات در مشهد، از ۱۳ هزار نفر در ۶ ماه نخست سال ۹۹ به ۱۶ هزار نفر در نیمه اول امسال افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه این افزایش آمار، زنگ خطری برای حوزه ترافیکی مشهد است، افزود: کاهش سرعت‌، ایمن‌سازی معابر و جلوگیری و پیشگیری از رانندگی‌های پرخطر، که منشاء اصلی بسیاری از تصادفات است، باید در دستورکار متولیان امر قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.