وزنه برداران مصری در صورتی می‌توانند در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کنند که فدراسیون این کشور جریمه ۱۶۰ هزار دلاری خود را به فدراسیون جهانی پرداخت کند.

ضربه ۱۶۰ هزار دلاری وزنه برداران دوپینگی به مصر

به گزارش قدس آنلاین، مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان از ۱۶ آذر در تاشکند ازبکستان آغاز می شود. لیست اولیه وزنه برداران شرکت کننده در این مسابقات اعلام شد اما وزنه برداران مصر با وجود اینکه دوره تعلیق فدراسیون  این کشور به پایان رسیده و وزنه برداران مصری هم در مسابقات ثبت نام کرده اند اما جزو لیست اولیه قرار نداشتند.

فدراسیون جهانی وزنه برداری اعلام کرد وزنه برداری مصر به دلیل دوپینگ هایی که داشته مبلغ ۱۶۰ هزار دلار جریمه شده است و تا زمانی که این جریمه را پرداخت نکند نمی تواند در مسابقات قهرمانی جهان یا هر رویداد دیگری شرکت کند.

این در حالی است که محمد ایهاب وزنه بردار شاخص مصری که در بازیهای المپیک ریو مدال برنز را کسب کرد، برای حضور در قهرمانی جهان تمرین کرده است.. ایهاب در بازی‌های المپیک توکیو هم به دلیل تعلیق وزنه برداری مصر نتوانست حضور داشته باشد و حتی تصمیم به بازنشستگی گرفت اما دوباره خود را برای حضور در مسابقات آماده کرد. 

این وزنه بردار در صورتی که دوپینگ نجات رحیموف وزنه بردار قزاقستان که در المپیک  ریو قهرمان شد، تایید نهایی شود می تواند  رنگ مدالش را از برنز به نقره تبدیل کند.

رئیس فدراسیون مصر در این باره اعلام کرد: پول در حال پرداخت است و امیدواریم بتوانیم در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کنیم چراکه ورزشکاران ما ثبت نام کرده اند. البته نکته‌ای که وجود دارد این است که تعلیق مصر بیش از دوسال و نیم با تأخیر انجام شد و ما هیچ موقع متوجه نشدیم که دلیل این تاخیر چه چیز بوده است و حتی وقتی همان زمان از تاماش آیان رئیس پیشین فدراسیون جهانی سوال کردیم هیچ پاسخی دریافت نکردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.