کارشناس هواشناسی گفت: طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر افزایش دمای ۶تا ۸ درجه ای پیش‌بینی می‌شود.

افزایش دمای هوا در نیمه شمالی کشور از اواسط هفته

به گزارش قدس آنلاین، صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی، با بیان اینکه براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی امشب در نواحی شرق و شمال شرق کشور ابرناکی و بارش پراکنده پیش بینی می‌شود گفت: روز یکشنبه در بخش‌هایی از هرمزگان و جزایر تنگه هرمز افزایش ابر، بارش پراکنده گاهی رعد وبرق انتظار می‌رود.

او ادامه داد: روز دوشنبه با گذر امواج تراز میانی و نفوذ جریانات جنوبی در بخش‌هایی از هرمزگان، جزایر تنگه هرمز، نیمه جنوبی کرمان، غرب و جنوب سیستان و بلوچستان و با شدت کمتر در بخش‌هایی از جنوب شرق فارس و خراسان جنوبی رگبار باران رعدوبرق و وزش باد شدیدموقت پیش بینی می‌شود.

ضیائیان اظهار کرد: سه شنبه در بخش‌هایی از کرمان، غرب هرمزگان و سیستان و بلوچستان رگبارو رعدوبرق ادامه خواهد داشت. از روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی به تدریج برای نواحی شمال غرب وغرب بارش باران برف و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی بیان کرد: از اواخر وقت امشب تا روز چهارشنبه به ویژه روز سه شنبه و چهارشنبه در برخی مناطق صنعتی و پر تردد افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

او گفت: طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر افزایش دما ۶ تا ۸ درجه  پیش بینی می شود.

ضیائیان افزود: از اواخر چهارشنبه با توجه به شمالی شدن جریانات از سوی دریای خزر، دمای هوای این مناطق نیز کاهش خواهد یافت.

او ادامه داد: آسمان تهران فردا قسمتی ابری تا نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود. بیشترین دمای تهران  به ۱۵ درجه و کم‌ترین آن به ۹ درجه می‌رسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.