در نمایشگاه کشفیات ناحیه مقاومت بسیج سپاه حضرت مسلم(ع) که به مناسبت هفته بسیج برپا شده بود، ادوات جرم توقیف شده از مجرمان خطرناک، اراذل و اوباش و... در معرض دید عموم قرار گرفت.

دستگیری ۴۴۰ شرور در ۹ ماه

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت مسلم(ع) در حاشیه این نمایشگاه و در تشریح موضوع به خبرنگار قدس گفت: تمامی کشفیاتی که در مدت ۹ ماهه ابتدای سال جاری توسط تیم‌های عملیاتی ناحیه مقاومت بسیج سپاه حضرت مسلم(ع) ویژه حاشیه شهر مشهد از ید مجرمان و متخلفان با دستور مقام قضایی خارج شده بود، در این نمایشگاه که به مدت دو روز برپا شد، به نمایش درآمد تا مردم و شهروندان عزیز با اقدام‌های امنیت‌آفرین نیروهای بسیجی آن‌هم در هفته بسیج بیشتر آشنا شوند.

سرهنگ دوم پاسدار محمد شریف در ادامه بیان کرد: در این مدت و طی ده‌ها عملیات دقیق و هماهنگ که در ابعاد مختلف صورت گرفت، هفت قبضه سلاح جنگی و شکاری به همراه مهمات مربوط که توسط برخی متهمان در نزاع‌های دسته‌جمعی و... مورد استفاده قرار گرفته بود کشف و چندین باند شرارت نیز در این زمینه متلاشی شد.

وی ادامه داد: همچنین ۱۵ دستگاه شوکر،۲۰ عدد افشانه فلفلی و چند کیلوگرم مواد مخدر هم از حوزه استحفاظی ناحیه مقاومت بسیج حضرت مسلم(ع) ویژه حاشیه شهر مشهد کشف شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت مسلم(ع) تصریح کرد: در پی این سلسله اقدام‌ها و با دستور مقام قضایی ۵۰ باب منزل مسکونی که محلی برای خرید و فروش مواد مخدر و همچنین  پاتوق معتادان شده بود و فعالیت این واحدهای مسکونی هم که از سوی شهروندان با گلایه‌هایی روبه‌رو بود، پلمب شد.

از سوی دیگر و در پی اجرای مأموریت‌های امنیت‌محوری که در این ۹ ماه انجام شد ۴۴۰ نفر دستگیر،۳۰ دستگاه خودرو و ۴۵ دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف و توقیف شدند. در زمینه حضور معتادان متجاهر در حاشیه شهر و جمع آوری آن‌ها با دستور جانشین دادسرای انقلاب مشهد، ۴۰۰ نفر مرد و ۲۰۰ نفر زن به کمپ‌های ماده ۱۶ تحویل داده شدند تا مراحل ترک اعتیاد و بازگشت به جامعه آن‌ها طی شود.

دستگیری عاملان نزاع مسلحانه

سرهنگ دوم پاسدار محمد شریف در بیان مصداقی تعدادی از این پرونده‌ها بیان کرد: چندی پیش مطلع شدیم در روستای دستگردان درگیری مسلحانه‌ای رخ داده و در پی آن یک زن روستایی از ناحیه کمر مورد هدف  گلوله اسلحه وینچستر قرار گرفته است. از همین رو با دستور قاضی عندلیب، معاون دادستان در دادسرای ناحیه ۴ مشهد عملیات شناسایی و دستگیری عاملان تیراندازی که موجب رعب و وحشت در منطقه شده بودند را در دستور کار قرار دادیم و تیم‌های عملیاتی به محل اعزام شدند. با انجام بررسی میدانی و پس از چند ساعت ردزنی سه نفر که دست به این اقدام مسلحانه زده بودند شناسایی، دستگیر و یک قبضه سلاح وینچستر از آن‌ها کشف شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت مسلم(ع) گفت: در یکی دیگر از اقدام‌های صورت گرفته باتوجه به اعلام نارضایتی عمومی از تحرکات مشکوک در یک گاوداری متروکه، بازهم با دستور مقام قضایی پیگیری ماجرا در دستور کار قرار گرفت و نیروهای بسیجی به محل اعزام شدند. با ورود نیروهای عملیاتی به گاوداری متروکه مشخص شد افراد متخلف آنجا را به کارگاه تولید مشروبات الکلی تبدیل کرده بودند. در پی این اقدام از محل در حدود ۲ هزار لیتر مشروبات الکلی دست‌ساز کشف شد و عاملان این اقدام که دو نفر بودند نیز به سرعت شناسایی و دستگیر شدند.

دستگیری اوباش سطح یک

وی بیان کرد: در حوزه مبارزه با افرادی که نظم و امنیت عمومی را با اقدام‌های شرارت‌گونه خود خدشه‌دار می‌کنند نیز بیش از ۲۰ شرور و اوباش سطح یک، دو و سه را ردزنی و دستگیر کرده و ضمن اینکه آن‌ها شناسنامه‌دار شدند، برخی با دستور مقام قضایی راهی زندان و تعدادی هم با ارشاد صورت گرفته و دیگر اقدام‌های کنترلی آزاد شدند.

وی در پایان از همراهی قاضی عندلیب، معاون دادستان در ناحیه ۴ مشهد و همچنین قاضی طباطبایی، جانشین دادسرای انقلاب مشهد  تشکر و قدردانی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.