مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: نصب سامانه‌های هوشمند و کنترل سرعت در محورها باعث کاهش ۴۰ درصدی میانگین سرعت و ۲۵ درصدی حوادث شده است.

سامانه‌های هوشمند جاده‌ای باعث کاهش ۲۵ درصدی حوادث در بوشهر شده است

به گزارش قدس آنلاین، سید حمیدرضا علم مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با اشاره به  نقش موثر سامانه‌های هوشمند جاده‌ای در کاهش حوادث جاده‌ای، عنوان کرد: بعد از نصب سامانه‌های هوشمند و کنترل سرعت در جاده‌ها شاهد کاهش ۴۰ درصدی میانگین سرعت و ۲۵ درصدی حوادث ترافیکی بوده‌ایم که نشان از اهمیت این سامانه ها است.

او، مرکز مدیریت راه‌های بوشهر را یکی از موفق‌ترین مرکز مدیریت راه‌های مرکز استان‌ها خواند و افزود: این مرکز دارای ۱۹ سامانه نظارت تصویری، ۵۸ سامانه تردد شمار برخط، ۵۶ سامانه کنترل سرعت، ۴ سامانه توزین در حال حرکت و ۸ سامانه تابلو پیام متغیر است و کارشناسان آن به صورت شبانه روزی با سامانه ۱۴۱ در حال پاسخگویی به کاربران جاده‌ای هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با بیان اینکه به تازگی ۲ سامانه هوشمند نظارت تصویری در جاده برازجان به شیراز نصب شده است، ادامه داد: این سامانه‌ها که نقش موثری در پایش رفت و آمد و شناسایی سریع وقایع جاده‌ای دارند، در ۲ نقطه پر حادثه سه راهی تنگ ارم و گردنه کنارتخته نصب شده است.

علم، جاده برازجان به شیراز را اصلی‌ترین جاده ورودی و خروجی استان و بخشی از کریدور شمال به جنوب در مسیر استان فارس و مرکز کشور عنوان کرد که همواره تردد بالایی در آن جریان دارد.

او بیان کرد: با نصب این دو سامانه تعداد سامانه‌های هوشمند جاده‌ای استان به ۱۹ رسید و از جمله استان‌هایی هستیم که تقریبا تمامی نقاط حیاتی راه‌های آن با کمک این سامانه‌ها پایش می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.