وزیر جهادی کشاورزی گفت: دستورالعمل‌هایی آماده شده است و الان پشتیبانی امور دام آمادگی خرید دام مازاد را با قیمت مصوب دارد.

 دام مازاد عشایر با قیمت مصوب خریداری می‌شود/ عشایر ضامن تامین پروتئین‌ کشور

به گزارش قدس آنلاین، سید جواد ساداتی نژاد،   وزیر جهاد کشاورزی صبح امروز در حاشیه بازدید از دامداری سبک ورامین، اظهار کرد: عشایر ما همیشه دام مازاد و حذفی داشتند، ‌ که یک بحث خرید را داشتند که پشتیانی امور دام  آن را خرید کند، دستورالعمل این آماده شده است و الان پشتیبانی امور دام آمادگی خرید دارد که طبیعتا دام مولد و آبستن طبق ضوابط دامپزشکی اجازه کشتار ندارد.

وی گفت: برای کوتاهی دست دلالان پشتیبانی امور دام با قیمت مصوب دام مازاد را از دامداران خریداری می‌کند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به دغدغه نهاده های دامی افزود: مطرح کردیم که شرکت پشتیبانی امور دام به طور مستقیم با عشایر قرار داد ببندد و نهاده به عشایر بدهد و بعد از فصل پروار عشایر بتواند تسویه کند یا اینکه دام پرورشی به خود امور پشتیبانی دام بدهد و آن بدهی را هم تسویه کند، همه دستورالعمل های آن تدوین شده که سازمان عشایر و شرکت پشتیبانی امور دام با مباشرت اتحادیه این کار را انجام می‌دهند.

ساداتی نژاد بیان کرد: عشایر ضامن تامین پروتئین کشور هستند یکی از ستون های امنیت غذایی هستند و اینکه یک مجموعه مستقلی برای مدیریت عشایر دیده شده به همین دلیل است و درک کامل عشایر و سختی آن برای همین موضوع است.

این مقام مسوول گفت: نگاه دولت نگاه به عشایر است و دستورالعمل های اجرایی داده شده و امید است کار به خوبی انجام شود، در بُعد اول هم اگر دام حذفی برای کشتار لازم است با رعایت ضوابط کار به سرانجام برسد و دلالان به میدان نیایند و خود عشایر بتوانند مستقیم با امور پشتیبانی دام کارشان را پیش ببرند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مشکلات دامداران در خصوص ثبت واقعی دام عشایر در سامانه عشایری، گفت: متأسفانه عده ای به اسم عشایر از جهاد کشاورزی سهمیه می گیرند که بعد از آن در بازار به خود عشایر همان سهمیه را می فروشد که باید این مهم را با دقت بررسی کرد و از مدیر کل جهاد کشاورزی استان تهران میخواهم با مستندات و بازرسی که وجود دارد برای همیشه این موضوع را حل کند.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.