مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: ۳۵ درصد تسهیلات بانکی اشتغالزایی برای مددجویان و نیازمندان استان امسال جذب و پرداخت شده است.

۳۵ درصد تسهیلات اشتغالزایی خراسان رضوی جذب شد

به گزارش قدس آنلاین، حبیب‌الله آسوده  افزود: امسال معادل ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار تسهیلات از ۲ محل منابع بانکی و منابع کمیته امداد برای استان منظور شده است که ۶۳۵ میلیارد تومان آن مربوط به تبصره ۱۶ است که از محل منابع بانکی تامین می شود.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال ۳۵ درصد تسهیلات مربوط به منابع بانکی جذب و برای ایجاد اشتغال به مددجویان و نیازمندان استان پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی اظهار کرد: از محل پرداخت تسهیلات بانکی و فعالیت مراکز کاریابی مجموعا از اول امسال هفت هزار فرصت شغلی جدید در استان ایجاد شده است.

آسوده افزود: بازپرداخت این تسهیلات هفت ساله و به صورت قرض الحسنه خواهد بود که به طور سرانه بابت هر شغل معادل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات لحاظ می‌شود.

وی ایجاد اشتغال را از راههای مطمئن و موثر در خودکفایی مددجویان دانست و اظهار کرد: حفظ کرامت انسانی و تامین اقتصادی خانواده، دو اثر قطعی خوداشتغالی مددجویان زیر پوشش و افراد نیازمند حمایت است که تلاش می شود با پرداخت تسهیلات و زمینه سازی برای اشتغال آنان، این اهداف محقق شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی اظهار کرد: امسال ۱۰ هزار طرح اشتغال برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی به بانکهای استان معرفی شده اند که تا پایان سال این روند همچنان ادامه دارد.

آسوده اظهار کرد: برنامه ایجاد اشتغال امسال در استان از محل منابع مذکور ایجاد بیش از ۱۹ هزار فرصت شغلی است که با توجه به روند فعلی پیش بینی می شود به صورت کامل محقق شود.

وی افزود: زنان سرپرست خانوار نیز حدود ۶۰ درصد مددجویان زیر پوشش کمیته امداد خراسان رضوی را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: اغلب مردان سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد خراسان رضوی نیز سالمند، بیمار و یا ازکارافتاده هستند، لذا سرپرستی اقتصادی این خانواده‌ها را هم زنان برعهده دارند. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: براین اساس می‌توان گفت معیشت و اقتصاد همه خانواده‌های زیر پوشش این نهاد توسط زنان تامین و سرپرستی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.