معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) به جمعیت ۵۰۰ هزار نفری دختران زیر پوشش خدمات این نهاد در سطح کشور اشاره و بیان کرد: سن ۳۵ هزار نفر از این دختران بین ۳۰ تا ۴۵ سال است.

نیم میلیون دختر در کشور زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام علی جعفری در "همایش طرح ملی یاس" مخفف یاران آسیب ستیز، در مشهد دختران با سن بالای ۳۰ سال را برخوردار از بالاترین ظرفیت فعالیتهای موثر اجتماعی توصیف و بیان کرد: دیدگاهی رایج که دختران با سن بیشتر از ۳۰ سال را آسیب‌دیده تلقی می‌کند، خود یک آسیب است. 

وی افزود: تاکنون هیچ مطالعه‌ و پژوهشی در کشور صورت نگرفته که نشانگر وجود آسیبها و ناهنجاری رفتاری بیشتر در میان دختران با سن بالاتر از ۳۰ سال در مقایسه با دختران زیر ۳۰ سال سن باشد. 

معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: در طرح ملی یاس (یاران آسیب ستیز) تلاش شده است تا از نگاه سنتی به آسیبهای اجتماعی کاسته شود و رویکرد جدیدی به مدیریت و کنترل آسیبهای اجتماعی و البته کاهش آنها شود.

وی بر لزوم تغییر نگاه نسبت به حوزه مدیریت آسیبهای اجتماعی تاکید و بیان کرد: توجه و محور کار در این حوزه می‌بایست به سمت تقویت توانمندیها و استعدادهای افراد آسیب‌دیده و در معرض آسیب سوق یافته و تمرکز یابد. 

حجت‌الاسلام جعفری گفت: دختران با سن بیشتر از ۳۰ سال انگیزه بالایی برای کارهای اجتماعی دارند لذا این گروه در قالب "طرح یاس" بزرگترین سرمایه محسوب می‌شوند. 

وی افزود: خراسان رضوی هشت هزار دختر با سنین بین ۳۰ تا ۴۰ سال دارد که باید از این ظرفیت برای امور اجتماعی موثر آنها بهره برد. 

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: تاکنون طرح یاس ۲۰ هزار نفر را در کشور به مشارکت گرفته و امیدواریم امسال این رقم تا ۱۰۰ هزار نفر افزایش یابد. 

هدف اجرای طرح ملی یاس (یاران آسیب‌ستیز) در قالب تفاهمنامه مشترک کمیته امداد امام خمینی (ره) و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی "جذب دختران تحت پوشش کمیته امداد و حضور آنان در فعالیتهای بشردوستانه و داوطلبانه" است.

مددجویان کمیته امداد در طرح یاس از طریق جمعیت هلال احمر آموزش دیده تا در حوادث و بحرانها خود، خانواده و اعضای محله را در برابر گزند آسیبهای احتمالی توانمند نموده و نجات دهند. 

ارتقای عزت‌نفس و پذیرش مسوولیت اجتماعی بین مخاطبان و توانمندسازی رفتاری، ارتباطی و فرهنگی مددجویان، حضور مخاطبان در عرصه‌ها و فعالیتهای اجتماعی، ایجاد انگیزه در زمینه امداد و کمکهای اولیه و آشنایی با حوادث و سوانح، ترویج خود امدادی و دگرامدادی از دیگر اهداف اجرای طرح یاس هستند. 

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.