۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
کد خبر: 779571

استان سیستان و بلوچستان جاذبه ­های تاریخی و طبیعی فراوانی دارد که می­ توانید در سفر به این استان از آنها دیدن کنید.

خانه های تاریخی که در زاهدان باید ببینیم

ما در این مقاله قصد داریم تا تعدادی از خانه­ های تاریخی شهر زاهدان را به شما معرفی کنیم تا هر زمان قصد داشتید با خرید ارزانترین بلیط هواپیما به این شهر سفر کرده و در آن اقامت کنید، این دیدنی ­ها را مد نظر داشته باشید. در پایان به شما خواهیم گفت که چطور می­ توانید بلیط هواپیما به مقصد این شهر را خریداری کرده و هزینه آن را بصورت آنلاین پرداخت نمایید.

خانه ابویی

شهر زاهدان خانه­های تاریخی متعددی دارد که عموم مردم می­ توانند برای بازدید از آنها، مراجعه کنند و از دیدن این خانه­ های تاریخی لذت ببرند. یکی از این خانه ­های تاریخی زاهدان، خانه ابویی می­ باشد. این خانه حدود ۹۰ سال عمر دارد و زمان ساخت آن به اوایل دهه ۱۰ شمسی بازمی­گردد. خانه ابویی که در ساخت آن از خشت خام و آجر استفاده شده است، توسط یکی از برجسته­ترین معماران شهر یزد به نام استاد محمعلی محمودی ساخته شد. به همین دلیل وقتی این خانه را می­بینید، یاد خانه­های یزد می­افتید.

خانه شمس

یکی دیگر از خانه­ های تاریخی شهر زاهدان که می­ خواهیم آن را به شما معرفی کنیم، خانه شمس زاهدان است. این خانه خشتی نیز مانند خانه ابویی، شما را یاد خانه­های بافت سنتی یزد و محله فهادان این شهر می ­اندازد. خانه شمس در سال ۱۳۱۵ ساخته شده و در این سال­ ها مورد بازسازی قرار گرفته است تا عموم بتوانند از آن بازدید کنند. در حیاط خانه شمس چندین باغچه کوچک قرار دارد که آن را بسیار زیباتر کرده است. اتاق­ های این خانه دور تا دور آن پراکنده شده ­اند.

خرید بلیط هواپیما

استان سیستان و بلوچستان و خصوصا شهر زاهدان، دیدنی­ های فراوانی دارد که می­ توانید با سفر به این شهر، از آنها دیدن کرده و لذت ببرید. شما می ­توانید برای خرید بلیط هواپیما تهران زاهدان با بهترین قیمت، به سایت و یا اپلیکیشن اسنپ تریپ مراجعه کنید، سپس با جستجوی نام زاهدان در قسمت پرواز داخلی و تعیین تاریخ پرواز، لیست پیشنهادی بلیط ­های اسنپ تریپ را دریافت نمایید. سپس با مقایسه پروازها به لحاظ ایرلاین، نوع هواپیما و هزینه، بلیط مورد نظرتان را خریداری نموده و هزینه آن را بصورت آنلاین پرداخت نمایید. شما می­ توانید از همان ابتدا بلیط هواپیما زاهدان تهران را نیز برای برگشت خود خریداری کرده و هزینه هر دو بلیط را بصورت همزمان پرداخت کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.