سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است که بازیکنان این تیم تجربه بیشتری در دربی‌ها دارند و این مسئله به کمک سرخپوشان می‌آید.

استیلی: مهره‌های پرسپولیس با تجربه‌تر هستند

به گزارش قدس آنلاین، حمید استیلی در آستانه دربی ۹۷ درباره شرایط دو تیم پرسپولیس و استقلال برای این مسابقه اظهار داشت: این مسئله را همه می‌دانند که دربی یک بازی خیلی خاص است که برای بازیکنان، مربیان و هواداران اهمیت زیادی دارد. با این حال دربی‌های قبلی نشان داده بالا رفتن حساسیت و از طرفی ترس از شکست در این بازی، باعث می‌شود دو تیم خیلی محافظه کارانه بازی کنند که پیش از هر چیزی دنبال نباختن هستند و این مسئله کیفیت دربی را پایین می‌آورد.

«استرس بالا باعث می‌شود کیفیت بازی بالا نرود». وی با بیان این جمله و تأکید بر این مسئله افزود: الان در جدول هم شرایط دو تیم حساس است و امتیازهای سپاهان، گل‌گهر و آلومینیوم روی ذهنیت تیم‌ها برای دربی تأثیر می‌گذارد، چون هیچکدام نمی‌خواهند امتیازی از دسن بدهند. این مسئله خود به خود شرایط را سخت‌تر می‌کند، اما دو تیم باید شجاعانه بازی کنند و البته این شجاعت باید ابتدا از نیمکت به بازیکنان منتقل شود. باخت در دربی سنگین است و سنگینی آن روی دوش مربی بیشتر می‌شود و به همین دلیل هر چقدر هم بگوییم دو تیم باید شجاع باشند، ترس از شکست کار را سخت می‌کند.

سرمربی سابق پرسپولیس در خصوص اینکه فرهاد مجیدی گفته استقلال برای دربی هجومی بازی خواهد کرد و این ذهنیت چقدر می‌تواند به زیبا شدن این بازی کمک کند، گفت: خب ما در دربی‌های قبلی بازی هجومی از هر دو تیم دیدیم، اما این ترس همراه پرسپولیس و استقلال هست. با این حال بازی هجومی مسلماً برای کسب سه امتیاز کمک خواهد کرد که برای این اتفاق نیاز به مهره‌های لازم است. پرسپولیس و استقلال هر دو در خط حمله مهره‌های تأثیر گذاری دارند که در بین آنها، مهره‌های پرسپولیس تجربه بیشتری از حضور در دربی‌ها داشته‌اند. استقلال در این فصل بازیکن خارجی گرفته، اما پرسپولیس به دلیل مشکلات پنجره نقل و انتقالاتی‌اش نتوانست با جذب بازیکن خارجی نقاط ضعفش را بپوشاند.

استیلی یادآور شد: آنچه مسلم بود، پرسپولیس فصل را خوب شروع نکرد، اما رفته رفته بهتر شد و در بازی آخر، عملکرد خوبی از پرسپولیس دیدیم که خیلی خوب موقعیت ایجاد می‌کرد و به حریف موقعیت نمی‌داد یا با تعداد بازیکن زیادی در محوطه جریمه حریف حاضر می‌شد. از طرفی بازگشت کمال کامیابی‌نیا در میانه میدان به تیم پرسپولیس نظم داده بود و مهم‌تر از همه اینها، بازگشت پرسپولیس به سیستمی بود که در چند سال اخیر به آن عادت داشت. بازی با چهار مدافع، تصمیم خوبی از سوی کادر فنی بود، چون پرسپولیس در تمام این چند سال از زمان برانکو تا گل‌محمدی با سیستم چهار دفاعه بازی کرده و کادرفنی و بازیکنان با این سبک بازی آشنایی بیشتری دارند. خوشبختانه پرسپولیس نیمکت خوبی هم دارد که فقط یحیی گل‌محمدی نیست و به اعتقادم حضور چهره‌های با تجربه‌ای مثل کریم باقری، افشین پیروانی، حمید مطهری و داود فنایی کمک زیادی به این تیم خواهد کرد.

وی درباره مصدومیت سیدجلال حسینی و وریا غفوری به عنوان دو بازیکن با تجربه و کاپیتان‌های پرسپولیس و استقلال گفت: همه می‌دانیم که هر دو بازیکن مهره‌های تأثیرگذاری هستند. سیدجلال چندین سال در دربی‌ها کاپیتان و لیدر تیم بوده و خیلی خوب توانسته تیم را جمع کند. سوای بازی کردن، صحبت کردن سیدجلال در زمین روی عملکرد تیم تأثیر می‌گذارد. حضور بازیکنان با تجربه‌تر در زمین خیلی مهم است که بتوانند با صحبت مثبت، به تیم روحیه بدهند. بازیکنان باید آماده نبرد و جنگی شوند که نتیجه لازم را بگیرند و هر چه دارند باید در زمین بگذارند.

استیلی که سابقه بازی در دربی را دارد با اشاره به غیبت تماشاگران در این بازی خاطرنشان کرد: تماشاگران دو سال است نمی‌توانند وارد استادیوم شوند که شاید این مسئله زیبایی بازی را کمتر کند، اما حضورشان بسیار مهم است. سازمان لیگ یا هر کسی که در دو بازی قبلی مسئولیت ورود تماشاگران به بازی را داشت، نتوانست برنامه ریزی و کنترل خوبی داشته باشد و به نظرم اگر یک برنامه‌ریزی خوب وجود داشت، بلیت فروشی اینترنتی به درستی انجام می‌شد و تماشاگران در جایگاه خودشان می‌نشستند، می‌توانستیم اکنون برای دربی هم تماشاگر داشته باشیم. مسئله فقط هم سازمان لیگ نیست و مسئولان ورزشگاه آزادی، نیروی انتظامی، متصدی بلیت فروشی باید یک تیم کامل را تشکیل بدهند که مشکلی پیش نیاید. برخی تصاویر را که در تلویزیون می‌بینیم، معتقدم می‌توانستیم با برنامه‌ریزی خوب حداقل ۳۰ درصد ظرفیت ورزشگاه هواداران را وارد ورزشگاه کرد، در حالی که در دنیا صد درصد تماشاگران وارد ورزشگاه می‌شوند.

سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس ضمن تأکید بر مباحث روانی دربی و اهمیت آن افزود: معتقدم بازیکنان انگیزه لازم را دارند، اما مهم این است اول تیم خوبی را به زمین بفرستیم و بازیکنان هم به این نکته واقف هستند. اکثر بازیکنان پرسپولیس در دربی‌ها حضور دارند و شاید از ترکیب اصلی، فقط علی نعمتی تجربه بازی در دربی را نداشته باشد. سایر بازیکنان می‌دانند شرایط دربی چیست و باید با تمام وجود بجنگند تا پرسپولیس نتیجه بگیرد.

وی همچنین با اشاره به مسئله داوری گفت: در بحث داوری خواهشم این است که دو تیم خیلی روی مسائل داوری متمرکز نشوند و بگذارند داوران کار خودشان را انجام دهند. مربیان و بازیکنان هم باید کار خودشان را انجام دهند. خیلی از مشکلات داوری با ورود VAR حل خواهد شد، اما چه ایرادی دارد تا فراهم شدن این شرایط، داوران برخی صحنه‌های مشکوک را بازبینی کنند؟ وقتی خود داور در محوطه جریمه به صحنه‌ای مشکوک است، با استفاده از تصاویر تلویزیونی صحنه را بازبینی کند تا حق به حقدار برسد. اینگونه داور هم مورد سرزنش قرار نمی‌گیرد، اما وقتی داور اشتباه می‌کند، خیلی گران تمام می‌شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.