رییس اداره بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: این استان از نظر ایجاد جنگل دست کاشت بیابانی رتبه نخست کشور را دارد.

خراسان رضوی رتبه نخست کشور را در ایجاد جنگل دست کاشت دارد

 به گزارش  قدس انلاین و به نقل از  اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی، این استان  با ۳۰۸ هزار هکتار جنگل دست کاشت بیابانی در سطح کشور رتبه اول را دارد.
محمود زنگنه رئیس اداره بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: از مجموع ۵۷۸ هزار هکتار جنگل های بیابانی استان ۲۷۰ هزار هکتار آن جنگل های بیابانی طبیعی بوده و ۳۰۸ هزار هکتار آن جنگل دست کاشت از گونه هایی همچون تاغ، قره داغ ، اسکنبیل ، اشنیان ، آتریپلکس می باشد که از دهه ۱۳۴۰ تاکنون با همت کارکنان پر تلاش منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی کاشت و حفاظت و مراقبت گردیده است.
وی افزود: یکی از پروژه های مهم کنترل شن های روان اجرای تله رسوب گیر می باشد که با احداث کانال هایی به عمق و عرض یک متر با طول متفاوت و مورد نیاز عمود بر جهت بادهای قالب ایجاد می شود طوفان های شن پس از برخورد با خاکریز و با چرخش داخل کانال شن ها حبس می شوند معمولا وقتی که پس از ۳ الی ۵ سال حدود دو سوم کانال ها پر از شن شد؛ اقدام به نهالکاری با گونه های بیابانی در آن می نمایند.
وی اظهار داشت در سال ۹۹ پروژه تله رسوب گیر به طول حدود ۵۰ کیلومتر احداث گردیده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.